GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Monday, April 6, 2009

*** HABIS MADU SEPAH DIBUANG ***

Salam All....

Skrg nie, bile dah ade internet kat umah... malas pulak nak update blog, bila takder internet terhegeh2 nak update blog.. huhuhu... Cenggitu la aku.. tajuk post ku kali ni bunyi agak sinis kan? Bukan nyer ape, terkenang kat lagu baru yg Nadia AF6 bawak... ape tajuk nyer aku pun tak pasti... p apa yang pasti ada terselit la peribahasa tue.. lagu KENAPA ke apa ke name tajuk nye... So kalau ada sesapa tau tajuk lagu yg aku maksudkan tue, kasi tau kat aku k..

Guys... aku rasa CAMDOH jerk lately nie... tak tau lah nape... mb sebab bek hati kot.. hahhahaha.. ntahlah... terlalu sukar nak dinyatakan di sini... tp nanti2 aku akan story gak kot kat sini... 1 day aku akan share gak story (moral story) tentang KEBODOHAN YANG TIMBUL ATAS DASAR SIMPATI. Banyak pengajaran nyer citer tu.. nanti2 la aku post coz skrg nie citer tu tergantung...

Ok... berbalik pada kisah "Habis Madu Sepah Dibuang" nie kan.... korang rase sapa yg slalu terkene? Of course la pompuan kan? lelaki jarang2 la... or memang takder pun... atau peribahasa nie meang ditujukan khas kepada pompuan.. Yerlah, pompuan memang manis pun kan? heheheheh..... Kite leh gunekan peribahasa nie utk mcm2 situasi, sm ada lam pecintaan ke, pekerjaan ke or mana2 kan, p yang pastinya slalu digunakan dalam bab2 cinta nie, Sebabnya waktu bercinta semuanya manis. <--- yeker manis???

Sebenarnya banyak lagi aku nak huraikan pasal Habis mADU sEPAh dIbUANG nIE... p terasa malas la pulak... p nanti kalau korang ada terdengar lagu NADIA yang aku maksudkan tue, kasi tau lah k..


Pada aku lah... dah lumrah org yg ikhlas dalam menyumbangkan sesuatu tue,Tak ira la, dari segi bantuan perkhidmatan ke, wang ringgit ke, cinta ke kasih sayang tue,
Memang akan jadimangsa, kekadang tue atas kerelaan diri...Pada yang terkena bersabar jerk...Allah kan ada, yakinlah kalau sekali org buat baik kat kita Dia akan balas berlipat2 kali ganda baiknya kat org tue, p mcm tue gak lah halnya kalau org buat TAIK kat kt, Allah akan balas Berlipat2 kali ganda g kat c pelaku... dengan syarat kita REDHA akan Ketentuan-Nya.....
Celoteh pedas nie aku tujukan pada yang diperlakukan, pada pelaku dan pada diriku juga...
Akan kutemuikah keikhlasan dalam dunia Fana ini???

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line