GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Monday, November 29, 2010

HAPPY BIRTHDAY TO U

HAPPY BIRTHDAY TO U & MAY GOD BLESS YOU... MOGA KTAK DAPAT JADI AHLI SUKAN YANG PALING BERJAYA SATU HARI KELAK. INSYAALLAH... TAPI JANGAN JADI PLAYBOY AGIK... JGN JADI HEART BREAKER GK K! JAGA KESIHATAN DIRI & INGAT... JANGAN SUKA GIGIT JARI GIGIT KUKU LAGI. INGAT PESAN KMK LOK...

Sabarlah Sahabatku...

Ku tujukan khas buat sahabatku Sukarni, Faizura a.k.a Jue dan semua sahabat handai ku juga buat my sis yang juga teman baik ku, Auntie, keluarga ku dan kamu semua. Sue... sabarlah. Ini semua dugaan dan ujian kecil dari Nya.

ANDAI MAMPU KU TERBANG, AKU AKAN TERBANG MENEMANIMU WAHAI SAHABAT
AKAN KU TEMANI MU, AKAN KULUANGKAN MASA KU UNTUK MU...
KEPERITAN MU MENANGGUNG DERITA MEMANG TIDAK DAPAT KU RASAI BERSAMA..NAMUN, AKU AKAN MENEMANI MU MENGHARUNGINYA... SEKURANG-KURANGNYA AKU BENAR-BENAR ADA... BUKAN BALASAN KU PINTA... TAPI AKU TERLALU MENGHARGAI..

MENGHARGAI IKATAN PERSAHABATAN KITA...
PADA YANG BUTA, KERAP KALI TERSALAH ANGGAP, 
PADA YANG SINIS, KERAP KALI MENUDUH... 
WALAU KITA NAKAL, TAPI KITA TETAP INGAT DIA KAN? 
KAU TEMAN YANG SENTIASA ADA MENEGURKU TIKA AKU TERSALAH LANGKAH... MENGINGATKAN AKU LANGKAH YANG AKAN KU AMBIL.... 

YA ALLAH... LINDUNGILAH TEMANKU YA ALLAH, KUATKAN LAH SEMANGATNYA, PELIHARALAH PERSAHABATAN KAMI.. AMIN.
 





ONE IN A MILLION


Yah... aku mok juak kekadang jd cam girl ya. Walaupun sangat mustahil. Tapi bukan sik pernah juak. Hahahahah aku jamin la mun ada org mena mok sampei macam ya skali, aku nang awal lari. Alergic ku. Minat benar aku kat lagu tok... cuba tak org hayati liriknya.. best bah


Jet setter
Go getter
Nothing better
Call me Mr. been there done that
Top model chick to your every day hood rat
Less than all but more than a few
But I've never met one like you

Been all over the world

Done a little bit of everything
Little bit of everywhere
With a little bit of everyone
All the girls I've been with
Things I've seen it takes much to impress
But sure enough your glow it makes your soul stand up from all the rest

I can be in love

But I just don't know (don't know, girl)
Baby one thing is for certain
Whatever you do it's working
Other girls don't matter
In your presence can't do what you do
There's a million girls around but I don't see no one but you

Girl you're so one in a million

You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this

You're not a regular girl

You don't give a damn about the loot
Talking about what I can't do it for you
What you can do for yourself
Even though that ain't so
Baby cause my dough don't know how to end
But that independent thing I'm with it
All we do is win baby

I could be in love

But I just don't know (don't know, girl)
Baby one thing is for certain
Whatever you do it's working
Other girls don't matter

[ From: http://www.metrolyrics.com/one-in-a-million-lyrics-neyo.html ]

In your presence can't do what you do
There's a million girls around but I don't see no one but you

Baby you're so one in a million

You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this
Girl you're so one in a million
You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this

Timing girl

Only one in the world
Just one of a kind
She mine

Ooh all that I can think about is what this thing could be

A future baby
Baby you're one of a kind
That means that you're the only one for me
Only one for me
Baby (girl) you're so one in a million
You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this
Girl you're so one in a million
You are
Baby you're the best I ever had
Best I ever had
And I'm certain that
There ain't nothing better
No there ain't nothing better than this

Mun aku lah... memadai mun org ya ikhlas...

SAYANG KAT KITAK BAH!

KITAK, KAMEK SAYANG KAT KITAK BAH.... KAMEK SIKMOK KITAK NAMBAH DOSA KITAK SEBAB KITAK PENAH MINTAK KAMEK UNTUK JAGA KITAK! KAMEK TAUK KAMEK SIK BAIT, P KAMEK SIK MOK PAHALA KITAK TEBIK JAK SEBAB KAMEK.


Tapi... apa kan daya. Si Dia sik faham maksud aku & Niat aku. Bah ... terserah lah. Ukan kah sama jak ya? Sama jak ngan yang lain? Kakya madah aku salah. Bah betulkan aku kalau aku salah. Kalau kau cuma beguro... anggap jak lah aku pun berguro sama. Kenak mesti mok marah atau terasa sampei madah dirik bodo? MUN SUKA AKU PADAH LAH SUKA AKU! BOH BERKIAS2... p kakya aku juak yang sik maok. AKU ALERGIC!

Manusia, yang alergic ya lah yang maok d cuba nya kan? Kakya... nah ambik ko seksa nya. AGIK RASA KO! huuhuhuhuhu.Dear someone, i rather loose u rite know... before u make me fall in love deeply with u... I rather to stand back before u hurt me & before i judge u the same as the others!.... Dan malam ini, terbukti lah yang aku lom ready. So good nite... 

Dear Z.... nape yer bile ada yang datang semuanya sama? dah kene badi ke DYANA nie? Apa perlu kah mandi bunga utk buang kumbang-kumbang yang hinggap untuk merosakkan keindahan bunga tue? Mane nak carik org macam Z yang masih ingat & ikhlas ngan Dyana? Z... Dyana sedih, sebab semua yang selepas Z cuma nak permainkan hati ini. Perlu kah diri ini tutup je pintu hati? Bersastera lagi sanskrit la pulak pepagi ni.

Sunday, November 28, 2010

Renung-renungkan...

Salam.... Kali tok aku xda idea apa pun nak post apa.P hati ku gatal nak mengepost sesuatu. Artikel yang ku dapat dari seorg teman yg pastinya, nya fwd secara random.

::[ Hari KEHANCURAN ]:::

by Islam Itu Agamaku on Friday, November 5, 2010 at 11:01pm


✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.



✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.



✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.



✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.



✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.



✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.



✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.



✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.



✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.



✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.



✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:



ⅰ- Pemimpin yang adil.



ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.



ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.



ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.



ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".



ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).



ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.





✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.



✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.



✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.



✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.



✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.



✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.



✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.



✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.



✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.



✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.



✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.



✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.



✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.



✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.



✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :



ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.



ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.



ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.



(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)



✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.



✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.



✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.



✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.





Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.







☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

① Sedekah/amal jariahnya.

② Doa anak²nya yang soleh.

③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.



MH 2803

Salam... 


Aku terkandas lagi d LT Miri. Adoi... p kali tok ntah sampei kol brapa br depart. Sayap belon pun lom ada. Mencik nar ku eh.... Alu lah migrain ku datang.  Ngantok ada juak dah rasa mata tok. Mujur juak ku pat online. Online pun macam boring ajak eh. Apa mok ku repak kan tok ahh? Pasal belon lah kali tok.

Aku pelik juak ngan MAS tok. Pahal, bila makei Boeing ke Kch, "REFRESHMENT" daknya cuma kacang peket. Tapi kalau makei MASWING ada juak sandwich, muffin g-ya. Adakah rega kacang peket ya mahal dari Sandwich? asaku nyam gk sa perut mun makan sandwich ya dr ngunyah kacang ajak. Mun ada pun nggak sepeket ajak diberiknya. 

Tak org rasa berbaloi kah? Mahal juak setauk aku tambang belon makei Boeing ya dari makei ATR. Ndak lah ku tauk agik ehhh. Dats y mun masok belon jak aku alu tdo. Asal jgn ada org pelik2 ka bau-bau semacam dok sebelah aku. Angol lah aku, jaik lah muka ku sepanjang-panjang perjalanan ya. Anyway, aku bertahan jak lah menunggu belon tok. Ingat ku masa ku maseh keja di Airport lok. Heheheheh. Siklah banyak kenangan tapi, ada lah sesuatu untuk dikenang. K lah, kepak sa badan ku duduk naip tok. Macam2 posisi udah. Ku arap jangan lah delay sampei kol 6 petang.




Saturday, November 27, 2010

I AM SO SORRY....

Nya.... kmk mintak maaf mun ktk rasa kmk cam dingin jak kat ktk. Sorilah... ukan apa. Alergic kmk dah datang. 
KMK ALERGIC PADA CINTA BARU!...
( sik kira lah apa-apa pun, p selagik mendorong ke arah itu word, darah kmk lom pat terimak koh-harap sabar menanti) 

Kelas sik alasan ku di atas? kelas dan jujur sik? hakikatnya aku dah terlebih cintakan my new hubby and my new kekasih gelapku. Apahal? sebab dak duak ya setia ngan aku. huhuhuhu... sayang, sok kita sama-sama g pesta k. hehehehehe. Rindu eh. Rindu apa? Spesies apa? boh tanyak aku. Aku Sekda jawapan untuk ya. Hanya pada yang tahu jak.. betul sik Z? hehehehe. 


WALAUBAGAIMANAPUN, CINTA AGUNG KU TETAP PADA DIA YANG MAHA ESA... KERANA DIA TIDAK PERNAH MENGHAMPAKAN UMATNYA. DIA VIP DI HATIKU... KERANA-NYA AKU DI SINI, MENERIMA SEGALA MACAM UJIAN. KU TERIMA UJIAN MU DENGAN PENUH REDHA.. KERNA KU TAU, INI HANYALAH UJIAN PALING MUDAH PALING KECIL DARI-MU BUAT HAMBAMU......
-THANK YOU ALLAH-

BLACKLIST

Salam... rasa malam tok macam mok jak ku senaraikan apa yang BLACKLIST LAM IDUP AKU. Aku share pasal ya lah kali tok. Awal ku mintak maaf kalau ada yang terasa. Kalau-kalau rasa bakal TERASA, jangan baca entri tok k. Saya sik bertanggungjawab apa-apa. Coz diz is my own zone to berkurapak, poret, or berkunyanyang!

BLACKLIST

1. ORANG YANG SIK BAYAR UTANG KAT AKU!
2. PEMBULAK A.K.A. PENIPU
3. ORANG YANG HIPOKRIT
4. RASA DIRIKNYA BAGUS
5. ORANG YANG PENGECUT
6. ORANG YANG SIK PENYABAR
7. ORANG YANG MEMAKSA
8. ORANG YANG MENGONGKONG
9. ORANG YANG SUKA MEMPERGUNAKAN ORANG
10. ORANG YANG IKHLAS KONON...

Kalau ekotkan ati... banyak lagik senarai blacklist aku yang aku mok share. Tapi aku malas nak listkan. Sebab semuanya ke arah yang sama iaitu berniat nak menipu aku. So ringkasnya, aku cukup pantang kalau org pembulak. Bulak gk tak org ngan aku. Suka nak diingatkan, waktu aku update blog tok, sekda lah aku ngah marah. Cuma saja jak, topik tok yang bermain di fikiran aku saat mata aku sik maok lelap. Kenak kah? Kali rindu ngan seseorang kali. P pada sapa ooo? Wallahuallam.

Yang aku pasti, aku mula dah boring, rasa alergic pun dah ada. Sekda mood ku ehh... sama jak semua ku tangga. Harap2, ri senin tok adalah benda baru atau yang boleh menyegarkan minda aku. Terlalu penat rasa minda ku, jiwa ku kekadang ahhh macam beysa, hati agik baru-baru terluka. Nanah nya masih belum kering. Saat tok, walaupun ada yang cuba mengenali... ku sa ahh... Go TO HELL ajak lah... sama juak ya kelak. X ada lain juak ya kelak.

Sik best eh rasa tok... kekadang aku sedih, sedih ngenang apa berlaku kat dunia tok... (ea deh- alu pasal dunia bah). Kekadang aku cuba jadi macam org lain, mok juak aku jadi kejam macam apa yang sidaknya dah buat kat aku, tapi aku? Aik aku sik sampei hati molah orang macam ya. Kekadang terfikir aku, lamak nei juak aku nak mempermainkan perasaan orang. Ukan payah gilak pun. Janji ada modal bercerita, bla bla bla bla.... Tapi aku maseh belum sampei ke tahap ya. Biar dirik aku jak dipermainkan, asal jangan aku buat orang macam ya. Opppsss boh salah faham k. Buat masa tok, aku sikdalah dipermainkan... Kisah dipermainkan orang ya, baru jak berlalu. Bukan sorang duak, p tak terkira. Ukan dipermainkan apa... cuma ngasak ati aku jak. Antaranya :

1. Orang penah bagi kesah sedih kat aku, so... ngadu ya ngadu tok... ujung minjam duit. Kakya alu sik mok bayar... buat donno jer... kepada org2 berkenaan, bayar SEGERA! Cepat-cepatlah SEDAR yang aku lom halalkan walau sesen pun.
2. Orang yang MERAYU-RAYU NANGIS mintak aku memafkan kesalahannya... p nya cuma saja jak buang air mata. Lakonan semata-semata. Ujung2... ah sama juak. Kepada orang berkenaan... aku dah mafkan salah silap ko, tapi aku sik akan penah lupak apa ko dah buat.
3. Perempuan yang merayu-rayu, pujuk2, beria-ia menidakkan sesuatu tapi.... Saja nak sedapkan hati aku. - Aku maafkan juak.. tapi maseh juak ... haih susah mau cakap.
4. Orang yang baru-baru nak kenal tapi ayat menyayat ya... owh My Gucci... so yesterday.. Paksa-paksa lagik.
5. Orang yang PIKIR AKU SANGAP ! - benci aku... aku benci sesangat.
6. Orang yang mempersia-siakan ikatan persahabatan. Yalah... dari kawan mok lebih tapi ujungnya??? Nyakit ati aku pun juak. Sik kira lah laki ka ompuan. sama ajak.

Mesti tak rang penah juak melalui nya kan? kalau tak org cam nei?  Aku? Aku maafkan jak lah. Malas nak terikat, cuma kekadang hati aku boleh terusik. P pada yang berhutang ngan aku, ingat.... AKU BELUM HALALKAN WALAU SESEN. Biar sama-sama lah kita 'bertoksik", tapi ROH bergentayangan ko sorang. hahahahhahahaah.


-Malam tok aku post sesuatu yang lamak dah ku pendam di hati, cuma malas nak ku luahkan, terserahlah mun ada yang terasa kah apa... Kalau terasa, cepat-cepat ambik tindakan sewajarnya. -

Wednesday, November 24, 2010

Siapa Sangka Kan?

Salam.....

Lemah asa badan eh... dah lah hati mala jak berdebar-debar. Agaknya sebab happy yang overdose kot. Erm... puas juak ku beristighfar eh waktu d opis tek. Pahal ah? Malas lah nak mikir gk. P yang best nya, rasa best mlm tadik. Best lah, sampei boleh tergelak besar and sengih2 jak ku dari malam sampei ke pagi. Then tengah hari ya mula lah ku rasa lain. 

There is something... then after 1900hrs i feel theres is nothing. He is just the same.  Just the same! No ... Hell no! I wont spoiled my life again. If he really want it... he knows how to. At this moment ku asa, biar lah masa yang menetukan. Aih.... cam apa jak aku tok, cam la org mok kat aku. Maok ya maok tapi maok apa? tak org pun tauk lah apa di maok nya. Ei... biasa-biasa jak sik boleh kah?

Pasal malam tadik juak... aku asa kan, cam cali juak la. How come he can think like that in that way. Wei... elekla... between us there is nothing, memang sik ada pun, so how come boleh madah segala-galanya dah berakhir. I treat u the same bah... so its not me but its u who think that i am treating as a special person. If so, y would i care. Aku ukan ancaman pada mana-mana hubungan pun. and at the same time, aku rasa dirik aku tok ada juak org kenang owh. Ada juak org ingat aku duhal. Pikir tek just pakai buang. Tapi memang pun ko anggap aku macam ya kan? 

Tapi aku dah sik maok dah treat2 orang the same agik. Orang pun sik juak faham2 bah... malar jak fikir lain. Biar aku simpan yang special untuk nya ajak. Aku berjanji ni.

Monday, November 22, 2010

HATIKU BERBUNGA-BUNGA LAGI?????

Assalamualaikum.....

Seperti entri di atas, yalah yang ku rasa. Hati ku terasa seperti berbunga-bunga agik. Tapi... bila ku fikir-fikir ukan juak ada apa-apa yang molah nya berbunga-bunga. Bukanlah kerana penghatar mesej itu, tetapi ntah? Ayat mengayat yang leh buat hati wanitaku berbunga la katakan. Walaupun ya cuma kata-kata biasa ajak. Tapi.... ntah ada something. Benar juak kata orang pun ya tek. Sapa tauk kan???? P nang ahh... aku nak suk kedirik lah dibuatnya. Tapi at the same time aku takut juak eh... takut menar2 aku tersuka nya kelak. 

Erm cam nei aku nak gambarkan betapa berbunga-bunga nya hati ku owh? ada lah macam pic tok kali upa flower-flower in my heart, butterfly in my stomach tok.

Erm.... yang ku tauk aku pandei berbunga-bunga rasa ati ku. Walaupun ku sedar, msg ya sekda makna apa-apa pun, tapi bak kata orang pun ya tek nak.... Sapa tauk kan? At least, dari gaya nya msg aku, cam ada la sikit. Hrm... p ku sik mengharap lebih dari kawan. Kawan biar ramei, sapa tauk satu hari kelak aku perlukan bantuan nya untuk mendesign sesuatu kah untuk aku. Sapa tauk kan? <--- Mode mengesuk kan dirik kedirik ajak.

Erm by da way ri tok ku sa nang bz bebenar lah ngan keja. Allah jak tauk, p dalam bz2 ya sempat juak ku ngular. Ngular kejap release tension bah. Aku update blog sekadar nak madah yg ri tok ati ku berbunya-bunga jak, slain daripada ku rasa bahagia turun keja bersama nya, ku sa seronok la juak bila g siney-siney ngan nya. Walaubagaimanapun, ku tetap ingat ngan yang 1st ku miliki. Rindu indah ku, xpa... Sabtu tok ku agak ko k. Mesti adil lah mun nak berskandal tol sik? hahahahhahaha... Yang penting jangan sampei nya rasa sik diperlukan agik. Kelak takut nya yang di Miri nun merajuk kelak, satu hal gik mok mujuk B aku ya. ... eh sempena hati ku yang maseh gik ada saki baki berbunga-bunga tok, aku share ngan tak org lah lagu yang molah ati ku kin bunga-bunga. P mintak maaf mintak ampun, hanya video tok jak ku dapat code nya. Layanz............ LOVE ME!

Justin Bieber-Love Me (Lyrics)

Sunday, November 21, 2010

Huh.... what a journey today.

Assalamualaikum...

Salam sebagai pembuka kata..ngegeh juak aku mok update blog aku wpun, notebook ku sekda bateri lagik. Nyawa2 ikan ajak tok. Pergh kepak gila ku drive ari tok eh. Nei gk sangkut ngan Q d border, aku kenak cas pihak brunei agik... ehhh mencik nar bila ingat. Mujur juak cuma 5 dolar Brunei. Tak org kira la brapa ku kenak. Nang Celak Bes mena. aku meli barang kay aku pun pun kenak cas. Macam lah apa. Barang buatan Msia agik kenak. ahhh mun la aku tauk, nang ku kuarkan dari kotak. biar ku kay plastik jak segala macam barang aku beli ya. GERAM ku GERAM! ya juak charger hp n notebook tinggal. Sabar ajak la. Ukan adik ku sngaja juak. Aku pun sik sngaja juak. sekpa lah, mun murah jak rega charger nya, sok beli baru agik. Mun sik pakei ajak lah laptop ku lok (mujuk dik pun)

Dalam aku gago2 tek, terbaca ku sigek quote tok. Cam best ajak. Tok nya...

Jgn tglkn org yg kt SYG utk org yg kt SUKA krn org yg kt SUKA akan tglkn kt utk org yg mereka SYG, jgn cuba daptkn apa yg kt SYG tp SAYANGIlah apa yg kt ada...
 
Best sik word ya? bagi aku best lah.. makan dalam oo. hehehehehe. Owh, aku dah temu dah si DIA... Handsome smart gila, p sayang ku ngan nya, sian nya... kotor jak nya. Demi aku ilang kemachoan kesmartan nya dek ari malar ujan d miri.Kelak ku kasi touch-up sikit lah. Sok ari smangat ku turun keja dengan nya. Hehehehehe... Kekasih gelapku pun leh tahan juak... Comel semacam jak. MMMUUUUAHHH love u. heheheheh byk lah yang baru eh.  Apa gik aktiviti ku di Miri minggu tok tek? apa gk... Jalan-jalan lah aku ngan nya n temu ehem2... juak. P ehem2 biasa, kawan biasa jak. Erm... serius lah buat masa tok, nang benar la kali owh, hati gik terluka. Temu org baru pun sekda asa feel.. (eh ukan asa ngan feel sama ka???). Aku rasa cam beysa2 jak. Walaupun dulok setiap kali pas temu nya ati ku sa berbunga-bunga. Senyuman indah terukir di bibir seminggu-minggu kata org. P kali tok? erm.... i feel nothing. To me, they all are the same. LIAR LIAR! Ok lah... ada masa ku cita gik. Aku out lok. Lak ada masa ku uplload my new hubby, my 1st hubby, my new lover sweet gitu. heheheheheh....
 
 
I am shopaholic... its my therappy.

Friday, November 19, 2010

Lagi Kisah Aku dan Dia...

Assalamualaikum....

Pergh title entri kat atas kan main owh? As if i am with somebody jak kan? Not SOMEBODY la... p SOMETHING.... yah, sapa lagik mun ukan kereta aku ya. Mati gila lah lajunya ku drive kereta ri marek. Highway sik highway, nang ku go head ajak lah. Lajak selajaknya. Kakya elek2 gk motong dua buah kereta n begayut beloyar senyum2 kat tepon. Walaupun ada la sekali dua hampir terbabas. Apa yang mendorong aku xcited gilak nak balit selain daripada atas arahan pejabat untuk menghadiri mesyuarat di KASKA? Yah... nak tauk ka? Aku nak temu laki baru aku lah. P sik sempat ri marek, just urus apa-apa yang patut jak. Secara rasminya, hari tok NYA dah MEMILIKI AKU, & Paling penting aku memiliki nya juak. Hehehehe.

Oi... Nervous ku aie, esok 1st date kmk duak bah. Yah apa kata Aina Rafali tek, BOLEH PANDANG-PANDANG, TAPI JANGAN PEGANG-PEGANG, DUDUK RENGGANG-RENGGANG. Hell no! ku akan pegang juak, duduk juak rapat2, belai-belai juak.. arumbulak asa nak ku cium depan-depan orang ramei. Heheheheeheh... (Lanji kah aku?) Owh tidak, mun ku sik megang, sik duduk rapat-rapat cam nei la ku mok jalan ngan nya tol sik? Excited ku aie. Asa mok balit dari Kuching ari tok juak eh. Transit pun transit lah, janji ku balit ari tok. Esok aku nak aghhhh sik sabar lah. hati ku berbunga-bunga dah tok. To my ex yang masih setia bersama aku, boh jeles k. hehhehehe, kau tetap d hati ku. bak kata org, 1st LOVE sik kan mudah untuk dilupakan.

Apa-apa pun, esok hari kita, aku akan mbak ko jumpa family terus, & ko boh malu-malu k. Tunjukkan lah prestasi sebenar anda, biar aku rasa aku benar-benar berbaloi-baloi sebab berusaha mendapatkan ko. Ukan senang, payah juak aie.. berkikis bulu betis ajak sik. huhuhuhuhu. Owh, at the same time, aku sa aku nak temu & bersama ngan kekasih gelap ku yang comel. Tapi....kelak lah. Mun sempat balit ri tok, leh temu and memiliki juak kekasih gelap ku ya. Nama kekasih gelap aku ya sik boleh sebut dolok, coz kelak kekasih terang aku yang tengah bersama ku and ku guna khidmat pakainya tok jadi kecik ati kelak. Kelak servis yang biase-biase jer di baginya kat aku. Tok pun dah merah-merah dah matanya. Kali tauk diriknya bakal diduakan. Tapi sekpa ya darling, adik ku ada. Kelak my lil sis take good care of u k sayang. (YUCKS! meluat aku baca apa d tulis aku p at the same time rasa seronok la pulak). FYI, kegilaan aku dah semakin memuncak tok. hahahhahaaha

Apa pikir tak org? pikir yang lucah-lucah lah ya koh, pikir aku tok playgirl lah ya koh. No lah! Wait and see k, kelak bila semua dah rasmi, dah sah di kertas, dah sah diiktiraf di luar nun aku akan post gambar nya k.  Owh, tiba masa untuk makan. Aku g makan lok, pastok mok elek2 kejap, book flight kemudian lah. Kakya nak g meeting.

Wednesday, November 17, 2010

Sayup-sayup Kedengaran

Assalamualaikum,

Selamat pagi n slamat subuh tok? hehehehhehe....Sayup-sayup jak kedengaran takbir raya kat area aku tok. Dui.... Jauh lalu rasanya. Walaupun Raya Qorban di sitok xlah disambut semeriah ari raya aidilfitri p terasa juak aie kejauhan dari Family. Mesti tak org pelik nak? Apalah ku polah semalam2 sampei aku leh tersedar, almaklumlah sapa yg kenal aku dengan dekat dah tauk gilak aku jenis liat bangun pagi. Ku kak begayut, p ukan begayut d pokok la. Mun mlm2 ari ku begayut d poko, ya dah pelik dah ya.Ya dah kategori spesies kak Ponti. heheheheh

Macam beysa mun subuh tok, terdengar la kita lolongan asuk. Apa ndak ka ditangga nya owh? Nangga Iblis Setan berekot kali. Aku nahan asa jak la. Takut ku bah. Dah masuk waktu Subuh dah tok. P mata aku sik juak maok tdo. apa kah? Walhal d opis kan main ku kepak. Nei juak dapat d pejal mata ku nak tdo mun dah x maok tdo tol sik? Mun ku di Miri, mesti ku gik tido tok. P yang bestnya, bangun pagi semua ada. Makanan pun ada juak... Nyaman kali menu sidak di Miri. Aku? Air kosong jak ada. Nak molah rendang ka sambal sate ka aku sekda bahan. Sik sempat nak berbeli-beli macam orang lain. Gago terperok d opis jak aku.

K lah, ku nak ambik kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya aidiladha. Hari raya tok boh malar ngenang makan or open house ajak. P kenang2 lah pengorbanan ya. Macam aku lah kiranya berkorban sik balit kampung sebab aku ada meeting awal pagi keesokan harinya walaupun ri Khamis ku leh jak sik turun keja coz consider travelling day tek nak. P aku berkorban demi jabatan lah kiranya tek. Ehhh... boh madah ku sik ikhlas, Ikhlas ku oiii. P apalah gilak nak mun nak dibanding ngan dak tentera-tentera tok, dak polis2, doktor2, MA di hospital, dak Pilot2, Pramugari (aih masuk juak ka?) dak technician, chargeman, n dak Customer Service n mana lah yang sewaktu ngan nya (yang bekerja ikut syif / atas arahan mengejut oleh atasan tok). Agiklah kan? besar pengorbananan nya. G-ya juak ngan dak deejay2 radio yg bertugas untuk menceriakan hari anda kan.

Mun dikenang2... bukan aku sorang ajak yang berkorban. Banyak gik urang lain yang berkorban. Mun tak org asa kitak org banyak bekorban, ada lagik org yang banyak berkorban dari kitak org bahkan ada yang sampei terkorban. Lembu2 dah banyak dah asa ku tumbang n bakal tumbang. Nah, ndak ka besar pengorbanan ya. Bila cakap pasal berkorban tok, harus diingat, bukan nilai yang kita tangga.. tapi kesan dari pengorbanan kita ya. Mudah2an apa yang dikorbankan kita ya, pengorbanan kita ya sik sia-sia kata org. Jangan ibarat melepas batuk di tangga ajak. Jangan jak bekorban nahan mata dari tido semasa-masa nak molah onar udah lah. Yang penting biar kita rasa berbaloi-baloi berkorban n org yang nerimak pengorbanan kita pun merasa betapa berbaloi-baloinya pengorbanan kita. Untuk itu, kita harus selalu memuhasabahkan dirik,ingat2 lah.... mun org dah bait ngan kita jangan kita balas ngan kejahatan. Mun org dah merik madu, jgn kita balas ngan racun. Pada yang berkorban ya, jgn sekadar kata-kata jak, p biarlah diirngi ngan niat n hati yang ikhlas. Kelas sik? ada sik kedak Kuliyah Subuh? hahahahhaha

Mun tak org baca blog aku sambil makan ketupat ka kelupis ka, ayam kfc ka boh lupak ngan aku. sebab waktu tak org baca blog tok aku antara duak, sm ada aku ngah beraya di rumah org mintuk makanan atau gk aktif memproses taik mata. hahahahahhaha... erm pada teman lama ku yang ngan ku begayut sampei ke Subuh tek, thanks banyak2 sebab sentiasa ingat aku, sentiasa rindu ngan aku. Kmk pun rindu juak ngan ktk. P Iboh lah ditanyak rinduk ku speseis nei, cukuplah ktk tauk, yang nama ktk sentiasa di hati kmk. ( <--- nang ada pandei melalut jiwa-jiwa indah oohh?) Thanks sekali lagik coz sudi neman ku malam tok. Lamak juak kita sekda beloyar sampei ke subuh. Semoga esok ari semuanya berjalan ngan lancar hendaknya lah.

K lah, cukup sampei di sitok asa ku, coz bar tinggal sebar duak jak gik tok. Ngantok n dah sa kepak dah ku.  Esok ari mun ku rajin ku post agik entri baru k.

Sunday, November 14, 2010

YOU & ME

Assalamualaikum....

Wah, speaking london la pulak entry aku kali nie. Malam tok terasa jak ku mok share pasal nya pasal "YOU" yang ku raised kat title ya. The bonding, the connection, and whatsoever lah yang berkaitan dengan ikatan tok. Yah pertalian diantara aku ngan nya. Kali tok ku dedicate khas lah entri tok buat B yang bakal jadi duda ku. Huhuhu sesungguhnya B, ko lah 1st dihatiku 1st aset besar, ko lah yang ku sayang, siyes B ku sayang gila-gila kat ko. Aku terpaksa juak la kalah ke atas $$$, ukan apa B, ku sa ko deserve org yang lebih layak B. Ukan aku sik layak, layak juak p ku sik rela nak memadukan kau B.

BCP 2078, ko akan sentiasa di hati ku, prestasi ko benar-benar memberansangkan aku. Cheh... lucah lah pulak. Ktk org penah sik belai-belai kereta tak org? mesti penah kan? Cam ya juak aku. Especially bila aku nak jalan jauh. Akan ku pujuknya... mujur hari tok tek nya maseh mengekalkan prestasi nya. Aku bangga ngan ko B. Walaupun umur ko setaun jak beza dari aku (usang kan) p nya tetap gagah. B aku sik kira la org anok ko tua ka apa ka, pada ku kan B, YOU ARE THE BEST! Klak ku kan pastikan yang ko benar2 berbaloi k.

Nya cam tok sebenarnya guys, terharu lah aku juak time drive tek. Kira dalam 2 jam masa memandu dari Miri ke Kuala Lurah ya (lebih kurang la... 2 jam setengah gya) siyes aku rindu nak mbak keta aku sendirik. Walaupun aku banyak beloyar ngan kawan ku tapi hati ku tetap ke kereta aku. Kalau aku sik ngenang border di Limbang, nang ku mbak slow agik. Aku mok lalui atau mok masa berkualiti gitu ngan kereta aku ya. P what to do... aku mengejar border mun tutup kol 10 mati aku, tdo depan gate and kompom g meeting dengan sik mandik esok paginya. Aku tak rela yang itu. Dalam aku berebut-rebut nak balit tek, dapat ku rasa yang kereta aku memahami aku.  Yalah, nya kurang berolah walaupun ku terasa kelas nya agak berat. Seolah-olah nya macam sik maok jak ekot aku balit, seolah-olah sik rela diriknya di evaluate oleh org esok ari. 

Tapi dalam pada masa yang sama nya faham juak ngan keadaan tuannya tok. Nya tauk tuan nya tok kejeron nak ada 'laki' baru. Boh ko jeles B. Baru pun nya B, satu hari kelak nya akan tua juak B. Handsome pun nya B, nya akan berkarat juak p B, aku akan jaganya cam nei ku jaga ko B. hehehehhe (agik juak). Tapi benarlah... pada yang ada kereta sendirik, nya faham apa yang aku maksudkan. Owhh.... jangan sekali-kali ktk orang madah nak jual nya depan-depannya.. faham nya ya. Berolah nya kelak. Kitak org mesti puji-puji nya... tapi ukan ku nak ngajar tak orang pujanya k. Ya syirik ya. Of course la mesti baca lok doa sebelum memulakan perjalanan ya agar perjalanan kita lancar. Insyaallah...

Eh... sik ku tauk apa nak ku repak agik tok ehh... ktk org pun dah boring juak la baca.. Motif aku nulis ri tok, ku nak ngingatkan dirik aku, yang aku sebenarnya sayang ngan kereta aku ya. Banyak kisah suka duka aku ngan nya. Kat kereta ya lah pat aku melepas geram, pat aku nangis bila aku d kecewakan, kereta ya juak lah yang sentiasa menenangkan aku. Mcm nei? Bila aku susah hati, haru biru ka... suka ku mbak keta ku laju-laju. nya pun cam faham ajak. Lancar laju jak, konon2 nya mbak aku lari dari masalah, terceret lah masalah yang dibelakang.Meher lalu jak ehh.... 

Macam-macam lah... berjasa juak kereta ya kat aku, mun nya sekda, cam nei ku nak g keja? cam nei ku nak bejalan bebeli baju,baju kecik baju besar, hp, shopping, n so on. Cam nei aku nak anta mak ku g klinik, cam nei aku nak anta bapak ku g hospital mun nya tiba2 diserang asma, cam nei ku nak anta adik ku g keja mun ari ujan... cam nei aku nak g airport ambik gerek ku? (ehhh ada juak ka?), cam nei aku nak ke esplanade ngegeh2 dating (aih... penahka?) hahahhaha. Saja jak ku nambah yang last ya. Ku ke esplanade semata-mata nak beli jerok mangga n kedondong skali ngan sayap ayam jak selain dari aku lepak berasap d esplanade. huhuhu. And last but not least, mun sekda kereta aku ya... cam nei ku nak mbak kakak ku agak umah Pak Abu... ehhh salah... Umah Jawi yang molah pelamin kakak ku lagi vogue ya (Kak, saja jak ku ngkah tok, nak nambah jasa keta aku).. Eh macam-macam gik lah. Cam nei aku nak ke site kalau keta opis malar jak d pakei oleh syeksen lain.. E banyak lah uols. Kiranya 50 percent lam idup ku adalah bersamanya, selain dari hp, laptop, yang sentiasa berkepit jak ngan aku. Benar jak aie.. rasa cam keta ya d ngkah lam kocek ajak macam aku tok berumah lam kereta jak bunyi kan? 

ehhh panjang indah aku melalut... ngereco kah aku? hahhahahahaha... suka-suka jak bah. kin xcited ku bercerita sal B aku ya. Yalah, nya sik pernah nyakit ati aku macam nei manusia lain nyakit aku, cuma nya kekadang mintak duit ajak la. P mun nya mintak pun ukan juak kay kesenangan org lain. Kay aku juak nak? Sayangilah kereta anda k guys... Macam aku, ku terpaksa juak jual coz ada kehendak lain yang mendesak. Untuk jangka masa panjang juak ku fikirlah. Erm... apa-apa pun wait and see jak lah esok. Aku nak mandik & nak masuk tido lok ehhh...

Friday, November 12, 2010

Ya Allah... Hati oh hati...

Salam....

Tok merupakan entri ku yang ketiga untuk malam tok. Aduh... mengucap aku, beristighfar pun aku dah.Tapi, masih lagi hati ku rasa lain. Apa kah ini semua? Nak kata excited, aku sik lah excited, nak kata aku susah hati sik juak.. tapi hati aku berdebar2 and im not sure what it is & why.. Harap2 lah sikda apa2 yang berlaku kat family ku di Miri. Kekadang aku rasa macam nama ku seolah diseru2 jak eh. Apa hal owh? Sik kan tok sebenarnya aku sakit perut?

Astaghfirullah... apa sebenarnya tok??? saat ku menulis entri tok, serius lemah rasa palak lutut tok, segala sendi rasa tetiba lemah. Benar-benar sik nyaman rasa aku. Puas ku bawak dengar lagu, melayan FB,  dan macam2 lagik lah, p maseh juak hati ku rasa sik tenang. Last choice tok aku nak baca tafsir lah kelak. Sik pun baca buku penenang jiwa. Mudah-mudahan hati ku bertambah tenang kelak. 

Kekadang kan, selalunya lah bila ku tetiba rasa macam tok, mesti ada org ingat kat aku, mengenang kan aku. p aku lebih berharap agar family ku di miri ok, org2 tersayang pun berada dalam keadaan yang bait2 jak lah hendaknya. Aku sikda teman tempat aku nak bersadu, so aku luahkan ajak lah lam blog. Kali aku terlalu banyak fikir kali owh.. kali lah juak. Makin kuat debar rasa hati aku, as if macam aku nak d jemput ke pentas dunia jak.. mcm nak g berucap depan org jak. Aih.... pergi-pergi... shoooh shooohh...  Ya Allah pada Mu ku berserah, pada Mu ku berdoa, mudah2an family ku bait2 jak d sinun.. Ya Allah, tenangkan lah hati hamba Mu ini, tunjukkan la penyebab kenapa hati ku gusar Ya Allah... Amin.

Ahhh... aku lam dilema!

Salam....

Apa patut ku buat? aku benar2 dalam dilema laaa... balit kah sik owh? erm mok balit ada juak p alang2 la aku nak balit kakya next thursday balit gk. Hrm.... sik sabar juak eh mok nangga kereta orang ya, kaktok mun sik jadi beli yalah molah ku moha kelak. P kan yang sebenarnya ku sayang la... cinta mati ngan hubby lamak ku ya. Walaupun sik ensem, sik bergaya p nang rockers! huhuuhuhu Terbaek punya tau! lamak dah aku ngan nya... ada 4 taun dah ku ngan nya... nya lah tempat ku bersadu sebenarnya... p aku sik mampu bah nak menduakan cinta aku kat nya.. B... ko tetap yang pertama di hatiku. Ko yang paling memahami kehendak aku B... ko juak la yang ku bangga2kan.. 

Apa pikir tak org? tak org mesti fikir nya laki ku nak? hahahahha ukan lah.. nya lah harta kesayangan aku, wpun aku jarang memandikannya, p makan cukup ku jaga. Prestasi nya tetap yang terbaek! dek kerana ketuaannya, kekadang nya berolah la sikit.Apa-apa pun esok lah aku pikir, balit ka sik aku esok, ya pun esok ari ku pk. Ku kan suka last minute pun keja. Banyak benda nak ku pk tok B.

Pantai Spitang

Lorrr.... ingat nak share byk pic ngan tak org tek... alamak, sekda lam simpanan aku upanya. P apa2 pun, tok gambar pantai kat Spitang... so aku just share lah apa yang aku ada.

Berangin kat Esplanade Spitang waktu tok, sorilah warna nya sik lah sebiru pantai bungai or bakam.. p best la juak lepak2.
Tok nak ujan dah.... mendung dah waktu ya

Yah... kelihatan jejaka ngambik gamba kenang-kenangan..

agik juak sidak tiga tok...

Dan last.... yang tok ukan kat Spitang p kat Luak Esplanade... Kancik kan? heheheh kacak kan? nice view kan... This is another reason why I LOVE MIRI SO MUCH!

Thursday, November 11, 2010

WRITTEN IN THE STAR


Written In The Stars lyrics


[Eric Turner]
Oh written in the stars
A million miles away
A message to the main
Ooooh
Seasons come and go
But I will never change
And I’m on my way

[Tinie Tempah - Verse 1]
Lets go…
Yeah
You’re listening now
They say they aint heard nothing like this in a while
Thats why they play my song on so many different dials
Cause I got more hits than a disciplined child
When they see me everybody brrrrrap’s, brrrrrraps
Man I’m like a young gun fully black Barrack
I cried tear drops over the massive attack
I only make hits like I work with a racket and bat
Look at my jacket and hat
So damn berserk
So down to earth
I’m bringing gravity back
Adopted by the major I want my family back
People work hard just to get all their salary taxed
Look Im just a writer from the ghetto like Malory blackman
Where the hells all the sanity at, damn
I used to be the kid that no one cared about
Thats why you have to keep screaming til they hear you out

[Chorus]
Oh Written In The Stars
A Million Miles Away
A Message To The Main
Ooooh
Seasons Come And Go
But I Will Never Change
And I'm On My Way

[Tinie Tempah - Verse 2]
Yeah, I needed a change
When we ate we never took because we needed a change
I needed a break
For a sec I even gave up believing and praying
I even done the legal stuff and was leaded astray
Now money is the root to the evilist ways
But have you ever been so hungry that it keeps you awake
Mate, now my hunger would leave them amazed
Great, it feels like a long time coming, fam
Since the day I thought of that cunning plan
One day I had a dream I tried to chase it
But I wasn’t going nowhere, running man!
I knew that maybe someday I would understand
Trying to turn a tenner to a hundred grand
Everyones a kid that no-one cares about
You just have to keep screaming until they hear you out

[Chorus]
Oh Written In The Stars
A Million Miles Away
A Message To The Main
Ooooh
Seasons Come And Go
But I Will Never Change
And I'm On My Way

[Outro]

Macam Kakak & Adik Bah!

Assalamualaikum...

ermmm??? Macam Kakak & Adik bah! x sesuai... x sesuai. Tue lar word yang aku dengar petang tadi waktu aku tengah tekun mengahadap komputer menyiapkan kertas kerja untuk permohonan projek next year. At 1st aku x ambik port pun ngan statement tue, then statement tu diulang2 n ditekan2 banyak kali seolah2 menjemput aku untuk berforum bersama, ehhhh forum ke bergossip? hehehehehe. Aku yang sedari td menjadi pendengar aher nya join sekaki dengan mukadimah yg cukup berhemah..

"Kak... apa cita sebenarnya? Empuan ya tua dari bakal lakinya kah?" Chair.... yalah mukadimah aku utk masuk lam ruangan gossip2 ibu mengandung n suami kepada ibu yang mengandung. Ada paham ka? And yes, aku dapat masuk lam ruangan itu... dan aku pun memulakan hujah balas ku. " Kak, aku faham apa rasa kawan ktk ya kak, Nya sebenarnya dah puas mencari & bukan juak nya maok yang terlalu muda (beza umur 5 tahun), tapi nak molah macam nei kalau lelaki yang dikatakan matang, umur sebaya nya atau lebih tua dari nya x penah mengajak kawen, kalau sekadar couple tapi hala tuju?  TIADA.. Dah yang mudak ya juak lah yang ikhlas maok nerimaknya n mengajaknya utk menikah. Dengan umur kawan ktk yang dah Tic Toc Tic Toc dah. Jawapan yg paling bernas, kalau dah jejaka ya memang ditakdirkan dan jodoh untuknya sapa yang mampu menghalang. Apa yang penting adalah keserasian, Umur bukan membuktikan atau menandakan kematangan seseorang itu, tapi fikiran, pengalaman yang mematangkan kita.

So apa macam? clean & clear sik hujah ringkas dari aku? Bila dengar kesah si gadis ya tadik kesian aku tiba-tiba... & owh, janganlah aku pun jadi begitu. Menurut ibu mengandung tersebut, gadis yang dimaksudkan biasa-biasa saja orangnya and agak Chub Chub la sikit, Cute & berkulit cerah dan lain-lain deskripsi yang ku dengar beliau mempunyai sosok tubuh yang menggiurkan gitu. Lanji kah aku??? Wahahahahhaha.. Aku difahamkan yang si gadis itu sebelum ni pernah bercinta bagai nak rak ngan sorang pemuda kat tempat aku nih, tapi nak buat macam mana kalau dah lelaki itu mempersia2kan beliau. Wallahuallam hanya mereka dan Allah sahaja yang tau sebabnya. Dek kerana kecewa sampai tertonggeng-tonggeng (wah ya kechiwa menar ya).. cintanya beralih arah kepada kaum sejenis... Mengucap tak org kah? bagus mun mengucap jangan di anok sik tentu pasal. 

Puas lah juak c ibu mengandun n rakan2 nya menasehati, p sik d peduli kan. terlalu mengikut perasaan dan amatlah payah untuk si gadis tersebut untuk melepaskan dirinya dari cengkaman pengkid  tersebut. Sampaikan si gadis menerima tanda kenangan istimewa d perut nya.. Apa Ya??? Tanda seterika di perutnya. Nah... sapa cakap, kalau kapel ngan sama jenis, daknya ok? understanding coznya empuan juak. Owh, yang itu aku sik tauk... tapi yang pastinya keganasan itu ada pada setiap diri masing2, kiranya mun dah nya jenis pemanas, anything pun nya capable waima nya empuan atau pengkid. Ya jadi bila dah nafsu & amarah yang menkonker dirik (menakluki diri).

Apa-apa pun, aku rasa happy n bersyukur, sebab nya dipertemukan ngan bakal suaminya nya kinek tok.. Mudah2an berkekalan hingga ke akhir hayat. Ya menunjukkan, yang Allah sayang kan nya, dengan mempertemukan lelaki ya jadi bakal lakinya. Walaupun muda dari diriknya 5 taun. Yalah namanya jodoh kan. Diri aku pulak? erm bak kata bos aku, Relax dyana, just enjoy urself n concentrate with ur carrier, dan aku telah mengeluarkan statement yang clear lagi nyata yang AKU NAK KAWEN... aahhh bila? huhuhu ukanlah, Maksudku, Aku pun berkeinginan nak kawen, tapi jodoh belum ada, masa aku belum sampai, dan Janji dari Nya belum tiba. Aku tambah lagi... Kalau boleh aku nak kawen, xnak couple2... couple2 pun x kemana. dan disokong oleh my boss. Betul tu... Bukan lah aku desperate nak kawen, tak... aku lom ke tahap tu, tapi bila ditanya of course aku akan jawab begitu bah. Aku belum lagi lah kategori terburu-buru nak kawen, aku masih mampu bersabar. Hehehehehhe pada yang berkenaan anda rasa macam mana? aku WAJIB atau HARUS? Umur pun x lame lagik dah nak 26 tahun... Next Year la. huhuhuhu... Insyaallah, aku mampu sabar menunggu Janji- Nya.... Janji Nya pasti datang. Amin..

Monday, November 8, 2010

Boring ku & aku rimas!

Salam guys....

hhhhaaachew! alhamdulillah, bersin indah ku di blog aku tok. Hhahahahahah ya pun nak d taip juak kan? sebenarnya kan, mcm tajuk entri aku di atas yalah, aku sa agak boring juak. Rimas pun ku ada ngan soalan2 yang aku sik suka, ngan panggilan yg pelik2 n mcm2 agik lah... aku da janji ngan tak org ka mok upload gambar d KK? heheheheh lupak ar, kelak ada masa ku upload lah. Sebab time tok aku sikda mood agik tambah gk aku selsema time tok.

Aku sa cam nak demam pun ada. Serius, mlm tdk aku benar2 sa kedinginan yang amat sangat. Kali mbak berujan waktu di Pantai Tanjung Aru marek. Movie pun sik juak best. hrmm.... k lah, ku sa gus ku tdo lok ehh.. Facebook pun mcm boring jak dah tangga ku. Macam tok lah life aku d sitok. g keja, tgh hari balit umah, g keja lagik, g taman pas blt keja, bukak fb, bukak blog, nangga movie n tdo. Xda molah keja umah kah? hahahahah aku malas lah. kelak2 ku molah keja umah. Umah lom bersepah agik. Sangat tidak sehat kan aktiviti ku ini? Mok tdo pun maseh awal juak kan? erm... apa lah polah aku oo?

Sunday, November 7, 2010

RONDA-RONDA DI BANDAR KK

Assalamualaikum kepada Blogger2 yang sudi membaca poret moret ku tok. Apa khabar tak org tek? Sehat kah? Aku bok jak, x juak bok la, kol 8 tek ku sampei dari KK. Ronda2 saja nak nambah penat n kira liat negeri urang la katakan tek nak. X mampu ku ke Amsterdam, ke Australia ke Kota Kinabalu Sabah jak aku. Jadi lah nak?

Heheheheh, tetak indah aku ooo.. Ukan pa, banyak juak la kejadian lawaknya seperti aku sesat di tengah bandar KK, Order kmk org di Pizza Hut 1 Borneo leh TERCICIR!n macam2 gik lah. erm kiranya kali tok aku p KK tanpa persediaan yang rapi. Main terjun2 ajak lah kiranya.. Jangan sik muang minyak kata org. Huhuhuhu. Ukan juak apa, supaya aku tauk sikit la jalan dr Limbang nak ke KK ya gnei. Supaya bila aku ke KK gik utk next trip, aku tauk lah udah jalan nya. X lah aku terkial-terkial gilak.

Ermmm k lah guys mun ku rajin lah, lak ku uppload gambar pemandangan pantai di Tanjung Aru yg ku sempat agak, Pantai Spitang. X banyak begambar, almaklumlah tek nak, aku hanya berbekalkan kamera hp Sony Ericson Yari aku jak. Apa jak lah kan? Aku tok ukan pa, pandei rindu aku ngan blog aku. Banyak sebenarnya nak ku share, p dudi ari lah aku share k. Tunggu2 jak lah. By the way esok ada org baru kat syeksen mek org. Miak ekot program pemerkasaan siswazah dari JKM. Harap2 orite lah esok ari & mudah-mudahan nya akan membantu aku kelak. X lah ku sowang2 time HARI BUKIT MAS kelak. Leh ku ngular nak? hehehehe... k guys, wait for next entry k!

Friday, November 5, 2010

Tersengih-sengih Jer!

Assalamualaikum all...

Wah... hehehehehe heheheehehhe heheheheh, sengih2 jer keje aku ari nih. Wahahaha pastu gelak2. Bukan apa bah... terkenang ku kesah aku bertengkar ngan pakcik lam tepon. Wei, betul2 pakcik rupe2nya... n lebih haru, beliau (pakcik tersebut yer) adalah bapak kawan aku sendirik. Adoi yay! malu nya.. kantoi n macam2 lagi dh... dui, mujur aku x kapel ngan anaknya, cuma berkawan kalau x? adeh lagi lah sadis. Hahahahahaha! Ada pengajaran nya nie... nanti aku g tau.

2ndly, aku x g keje ri ni, konon2 aku sakit. Ambik MC, bukan aku yg nak, p doc yg bagi tau... aku tak nak p doc kata, ambik la ambik, awak perlukannya. hehehe Yang sedihnya, hasil dari pemeriksaan pagi td, aku d sahkan berpotensi nak ada kecing manis. Aku rasa effect kot aku layan chewing gum. Perut aku kan kosong, sumpah air aku tak minum g( p aku tipu doc, cakap aku minum plain water jer) heheheheh tau tak? paras gula aku 6.8 mati, tinggi. Kene control lagi, blood aku normal, cuma 130/80. Nak tau tak pa rahsianya??? cukup tdo n jangan makan nasik sangat. heheheheheh... Its ok, aku cume perlu usaha lagi utk cntrl diet aku. Aku xnak kaki aku ilang der, xnak tgn kudung der!

3rdly, aku sonon giler dapat tdo kol 2.30pm td. Korang ader tak rase sonok tdo d siang ari? aku sonok sgt2, pasal apa? org len keje aku tdo tarik selimut coz ari ujan. X sia2 aku MC!

Ke-4, aku pas shopping sakan beli baju. 7 pasang. Macam kaya kan? hahahahah bj murah je la. Semuanya menyerlahkan perut ku yg bulat terkedan n seksi ker? Yaks! hahaha tapi tu la perut aku, mcm org pregnant 6 bulan, p yg ada lemak2 yg tebal. Ehhh... korang tak tau ker aku gemok??? hahahahah skrg ni dah tau lah kan.X leh susut la perut tu, so kalau org tego, anggap jer aku pregnant. P aku cuma berani pakai baju mcm tu bila aku berada d luar wilayah jajahan ku. Coz apa? coz org tak kenai aku la der... So anggaplah diri tu ibu yg berseri2.. wei bukan kepingin nak beranak tau belaki... saje utk cover. hahahhahaha no lah, aku kan jujur, aku g tau je perut aku buncit...

Pssstt nak tau tak cite kes aku kene tahan JPJ dulu? xnak tau ke? xnak tau aku tak kire, aku nak citer gak. Mcm ini, tersebut lah kesah satu hari tu. Aku ngan auntie aku nak kuar beli minyak kete, kira lam 7.30 mlm ar. Kalau x silap, aku pakai bj tdo kelawar waktu tu? tau ke, ukan baju batman atau keluang man, p baju tdo yg d jual kat mana2 arked yg kelebar macam kelawar yg berharga RM 10/pasang je... tu yg plg low kualiti fabricnya p yg penting puan2, kita selesa ye. Ehhh cite pasal baju tdo pulak dh. Ok2, mcm ni, aku kan skema org nya, (yeker) aku pakai safety belt tau. Mujur gak pakai, kat depan tu org JPJ buat road block... so aku pun pelahankan kenderaan.. wah encem2 abg jpj nie, org baru nampak ( poret x? org baru pun aku tauk oi). hehehhe aku pun sedekahkan senyuman aku yang plg manis... gatal kan? hahahaha...laaa ingat leh lepas, p aku kena tahan la pulak, so aku turunkan cermin kete tu, n mamat JPJ tu cakap kat aku,

JPJ BOY : Cik, cik x yah pakai safety belt tu..

Dyana : AAAAA... kenak? Apahal? (ngan muka panik n pelik, apahal ngan JPJ tok?)

JPJ BOY : Cik, Cik kan mengandung. xpe d bolehkan x pakai kalau x selesa.

Dyana : OOO yaka? Xda lah aku mengandung, PERUT KU BONCET jak! (hahhahaahah kelas sik? pengakuan berani mati kan? hahaha)

Dan JPJ BOy pun terkejut, n menoleh ke arah rakan2nya... JPJ Boy malu ker? hhahaha malu ngan jawapan selamba akau kan? Auntie ku madah ngok juak kau tok, malu dah jpj boy ya... selamba lagik jawab cam ya. Hahahahahah.

Aihhh... cuba tak org pk, pa kenak mengenak aku beli baju kakya leh ku cita pasal JPJ Boy? Pasal perut aku la, aku bangga n dapat nerimak sapa dirik aku bh.. apa adanya bah aku tok. Riak kah aku?

erm... Last sekali, aku sengih2 sebab ada org ingat aku.. Tak org asa nya suka aku ka? wpun nya lepak ngan geng2 nya, p nya tetap msg aku? tak org asa??? hehehehhe PERASAN TAHAP DEWA GABAN KESATRIA BAJU HITAM jak aku kan? hahahaha INSTINCT tu der! Esok ari aku ngan kawan2 ku nak p KK SABAH... 3 dara pingitan p bercuti tau. heheheh Semua single2, semua lawa2 kecuali aku.Aku comel cam teddy bear je. Yang lain serius wa cakap, memang cantek! Nak jugak diarang kawan ngan aku kan? mb sebab aku cam teddy bear kot. Thanks ya girls! love u 2... BFF!

Owh moral bagi cita aku yang pertama tek (hampir2 lupak ku eh), jangan fikir negative n bila jawab tepon ya mesti kekalkan bidi bahasa n kesabaran. nei tauk kita tercakap ngan bakal bapak or mak mentua ka... sapa tauk nak. (jgn samakan kes aku ok) atau pun silap2 kita telah dikenakan oleh kawan kita mcm kat rancangan catsfm ya ... AGIK ASA KO! atau Terkena PANGGILAN HANGIT ka? hahahhaha.

Beware, anyway to my fren FAZROL, thanks ahhh sebab faham ngan situasi kmk n mintak maaf menar2 ngan pak ktk ehh... xda niat nak mencarut. Ampunkan sy penunggu gua... ehhh sesat skrip ya. Wa chow lu k... nak packing baju lok.

Tudung On-line

There was an error in this gadget