GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Saturday, November 27, 2010

BLACKLIST

Salam... rasa malam tok macam mok jak ku senaraikan apa yang BLACKLIST LAM IDUP AKU. Aku share pasal ya lah kali tok. Awal ku mintak maaf kalau ada yang terasa. Kalau-kalau rasa bakal TERASA, jangan baca entri tok k. Saya sik bertanggungjawab apa-apa. Coz diz is my own zone to berkurapak, poret, or berkunyanyang!

BLACKLIST

1. ORANG YANG SIK BAYAR UTANG KAT AKU!
2. PEMBULAK A.K.A. PENIPU
3. ORANG YANG HIPOKRIT
4. RASA DIRIKNYA BAGUS
5. ORANG YANG PENGECUT
6. ORANG YANG SIK PENYABAR
7. ORANG YANG MEMAKSA
8. ORANG YANG MENGONGKONG
9. ORANG YANG SUKA MEMPERGUNAKAN ORANG
10. ORANG YANG IKHLAS KONON...

Kalau ekotkan ati... banyak lagik senarai blacklist aku yang aku mok share. Tapi aku malas nak listkan. Sebab semuanya ke arah yang sama iaitu berniat nak menipu aku. So ringkasnya, aku cukup pantang kalau org pembulak. Bulak gk tak org ngan aku. Suka nak diingatkan, waktu aku update blog tok, sekda lah aku ngah marah. Cuma saja jak, topik tok yang bermain di fikiran aku saat mata aku sik maok lelap. Kenak kah? Kali rindu ngan seseorang kali. P pada sapa ooo? Wallahuallam.

Yang aku pasti, aku mula dah boring, rasa alergic pun dah ada. Sekda mood ku ehh... sama jak semua ku tangga. Harap2, ri senin tok adalah benda baru atau yang boleh menyegarkan minda aku. Terlalu penat rasa minda ku, jiwa ku kekadang ahhh macam beysa, hati agik baru-baru terluka. Nanah nya masih belum kering. Saat tok, walaupun ada yang cuba mengenali... ku sa ahh... Go TO HELL ajak lah... sama juak ya kelak. X ada lain juak ya kelak.

Sik best eh rasa tok... kekadang aku sedih, sedih ngenang apa berlaku kat dunia tok... (ea deh- alu pasal dunia bah). Kekadang aku cuba jadi macam org lain, mok juak aku jadi kejam macam apa yang sidaknya dah buat kat aku, tapi aku? Aik aku sik sampei hati molah orang macam ya. Kekadang terfikir aku, lamak nei juak aku nak mempermainkan perasaan orang. Ukan payah gilak pun. Janji ada modal bercerita, bla bla bla bla.... Tapi aku maseh belum sampei ke tahap ya. Biar dirik aku jak dipermainkan, asal jangan aku buat orang macam ya. Opppsss boh salah faham k. Buat masa tok, aku sikdalah dipermainkan... Kisah dipermainkan orang ya, baru jak berlalu. Bukan sorang duak, p tak terkira. Ukan dipermainkan apa... cuma ngasak ati aku jak. Antaranya :

1. Orang penah bagi kesah sedih kat aku, so... ngadu ya ngadu tok... ujung minjam duit. Kakya alu sik mok bayar... buat donno jer... kepada org2 berkenaan, bayar SEGERA! Cepat-cepatlah SEDAR yang aku lom halalkan walau sesen pun.
2. Orang yang MERAYU-RAYU NANGIS mintak aku memafkan kesalahannya... p nya cuma saja jak buang air mata. Lakonan semata-semata. Ujung2... ah sama juak. Kepada orang berkenaan... aku dah mafkan salah silap ko, tapi aku sik akan penah lupak apa ko dah buat.
3. Perempuan yang merayu-rayu, pujuk2, beria-ia menidakkan sesuatu tapi.... Saja nak sedapkan hati aku. - Aku maafkan juak.. tapi maseh juak ... haih susah mau cakap.
4. Orang yang baru-baru nak kenal tapi ayat menyayat ya... owh My Gucci... so yesterday.. Paksa-paksa lagik.
5. Orang yang PIKIR AKU SANGAP ! - benci aku... aku benci sesangat.
6. Orang yang mempersia-siakan ikatan persahabatan. Yalah... dari kawan mok lebih tapi ujungnya??? Nyakit ati aku pun juak. Sik kira lah laki ka ompuan. sama ajak.

Mesti tak rang penah juak melalui nya kan? kalau tak org cam nei?  Aku? Aku maafkan jak lah. Malas nak terikat, cuma kekadang hati aku boleh terusik. P pada yang berhutang ngan aku, ingat.... AKU BELUM HALALKAN WALAU SESEN. Biar sama-sama lah kita 'bertoksik", tapi ROH bergentayangan ko sorang. hahahahhahahaah.


-Malam tok aku post sesuatu yang lamak dah ku pendam di hati, cuma malas nak ku luahkan, terserahlah mun ada yang terasa kah apa... Kalau terasa, cepat-cepat ambik tindakan sewajarnya. -

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line