GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Thursday, November 11, 2010

Macam Kakak & Adik Bah!

Assalamualaikum...

ermmm??? Macam Kakak & Adik bah! x sesuai... x sesuai. Tue lar word yang aku dengar petang tadi waktu aku tengah tekun mengahadap komputer menyiapkan kertas kerja untuk permohonan projek next year. At 1st aku x ambik port pun ngan statement tue, then statement tu diulang2 n ditekan2 banyak kali seolah2 menjemput aku untuk berforum bersama, ehhhh forum ke bergossip? hehehehehe. Aku yang sedari td menjadi pendengar aher nya join sekaki dengan mukadimah yg cukup berhemah..

"Kak... apa cita sebenarnya? Empuan ya tua dari bakal lakinya kah?" Chair.... yalah mukadimah aku utk masuk lam ruangan gossip2 ibu mengandung n suami kepada ibu yang mengandung. Ada paham ka? And yes, aku dapat masuk lam ruangan itu... dan aku pun memulakan hujah balas ku. " Kak, aku faham apa rasa kawan ktk ya kak, Nya sebenarnya dah puas mencari & bukan juak nya maok yang terlalu muda (beza umur 5 tahun), tapi nak molah macam nei kalau lelaki yang dikatakan matang, umur sebaya nya atau lebih tua dari nya x penah mengajak kawen, kalau sekadar couple tapi hala tuju?  TIADA.. Dah yang mudak ya juak lah yang ikhlas maok nerimaknya n mengajaknya utk menikah. Dengan umur kawan ktk yang dah Tic Toc Tic Toc dah. Jawapan yg paling bernas, kalau dah jejaka ya memang ditakdirkan dan jodoh untuknya sapa yang mampu menghalang. Apa yang penting adalah keserasian, Umur bukan membuktikan atau menandakan kematangan seseorang itu, tapi fikiran, pengalaman yang mematangkan kita.

So apa macam? clean & clear sik hujah ringkas dari aku? Bila dengar kesah si gadis ya tadik kesian aku tiba-tiba... & owh, janganlah aku pun jadi begitu. Menurut ibu mengandung tersebut, gadis yang dimaksudkan biasa-biasa saja orangnya and agak Chub Chub la sikit, Cute & berkulit cerah dan lain-lain deskripsi yang ku dengar beliau mempunyai sosok tubuh yang menggiurkan gitu. Lanji kah aku??? Wahahahahhaha.. Aku difahamkan yang si gadis itu sebelum ni pernah bercinta bagai nak rak ngan sorang pemuda kat tempat aku nih, tapi nak buat macam mana kalau dah lelaki itu mempersia2kan beliau. Wallahuallam hanya mereka dan Allah sahaja yang tau sebabnya. Dek kerana kecewa sampai tertonggeng-tonggeng (wah ya kechiwa menar ya).. cintanya beralih arah kepada kaum sejenis... Mengucap tak org kah? bagus mun mengucap jangan di anok sik tentu pasal. 

Puas lah juak c ibu mengandun n rakan2 nya menasehati, p sik d peduli kan. terlalu mengikut perasaan dan amatlah payah untuk si gadis tersebut untuk melepaskan dirinya dari cengkaman pengkid  tersebut. Sampaikan si gadis menerima tanda kenangan istimewa d perut nya.. Apa Ya??? Tanda seterika di perutnya. Nah... sapa cakap, kalau kapel ngan sama jenis, daknya ok? understanding coznya empuan juak. Owh, yang itu aku sik tauk... tapi yang pastinya keganasan itu ada pada setiap diri masing2, kiranya mun dah nya jenis pemanas, anything pun nya capable waima nya empuan atau pengkid. Ya jadi bila dah nafsu & amarah yang menkonker dirik (menakluki diri).

Apa-apa pun, aku rasa happy n bersyukur, sebab nya dipertemukan ngan bakal suaminya nya kinek tok.. Mudah2an berkekalan hingga ke akhir hayat. Ya menunjukkan, yang Allah sayang kan nya, dengan mempertemukan lelaki ya jadi bakal lakinya. Walaupun muda dari diriknya 5 taun. Yalah namanya jodoh kan. Diri aku pulak? erm bak kata bos aku, Relax dyana, just enjoy urself n concentrate with ur carrier, dan aku telah mengeluarkan statement yang clear lagi nyata yang AKU NAK KAWEN... aahhh bila? huhuhu ukanlah, Maksudku, Aku pun berkeinginan nak kawen, tapi jodoh belum ada, masa aku belum sampai, dan Janji dari Nya belum tiba. Aku tambah lagi... Kalau boleh aku nak kawen, xnak couple2... couple2 pun x kemana. dan disokong oleh my boss. Betul tu... Bukan lah aku desperate nak kawen, tak... aku lom ke tahap tu, tapi bila ditanya of course aku akan jawab begitu bah. Aku belum lagi lah kategori terburu-buru nak kawen, aku masih mampu bersabar. Hehehehehhe pada yang berkenaan anda rasa macam mana? aku WAJIB atau HARUS? Umur pun x lame lagik dah nak 26 tahun... Next Year la. huhuhuhu... Insyaallah, aku mampu sabar menunggu Janji- Nya.... Janji Nya pasti datang. Amin..

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line