GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Monday, November 1, 2010

Mak!

Assalamualaikum Mak….

Aku        : Assalamualaikum Makkk (ngan nada yang ceria)

Mak        : Waalaikumslm ….

Aku        : Happy Birthday to u! Happy Birthday to u! 

(sambil berlagu2, ngan mulut muncung2,ngan kepala goyang2, p aku tak kire, aku nak gak wat mcm tu!)

Mak        : Thank U nak…. Ko tok ka Puspa? Ko tok ka Ros ?

Aku        : Aie mak….. aku tok mak… 

(kataku ngan nada kecil hati, saja nak menyakat mak aku.. wei,memang aku manje!)

Mak        : Ohhh kau dyana…

Aku        : Narrr… mak malar jak saruk eh…

Mak        : Lain sora ko, Sik berapa nak cam  mak..

(aok mak, slalu ku call ktk p slalu juak salah..p xkisah mak, ku sayang ktk bah mak)

Dan bla… bla… bla….

Mak, walaupun ktk slalu tersalah tunggah nama, ku tauk ktk tetap ingat kat aku n sayang kat aku kan? X bermakna kitak lupak or x peduli kat aku nak mak. Mak, sorry mak… ku sentiasa ingat kat ktk mak, Mintak maaf menar2 mak, sebab jarang call.. Esok birthday ktk mak, p ku xda apa nak d berik, xda ku ngan ktk mak. Mintak maaf mak. Mak, ku rindu ngan ktk aie, ktk tauk sik? Mak, thanks mak sebab lahirkan aku, n polah keputusan yang bijak. Mun org lain mak, kali sik suka p aku syukur mak ngan keputusan ktk mak. Mak, jaga kesihatan ktk kat sinun k mak.. ku jarang juak balit miri sejak kebelakangan tok. Jaga dirik kitak bebait mak. 

Ya Allah... ampunkan dosa kedua org tuaku Ya Allah, Ampunkan dosa ibu tercinta ku, keluarga ku serta org-org yang berbuat baik kepada ku Ya Allah... Murahkan rezeki mereka, sihatkan lah tubuh badan dan minda mereka, berikanlah nikmat yang tidak terhingga buat mereka. Ya Allah, ku pohon agar aku mampu menunaikan hajat mak Ya Allah, sebelum mak menutup mata. Pada Mu ku berserah. 

Buat mak tercinta, mak n didi yang ku sayang, kalian semua sangat2 ku hargai dan ku cintai.. Mak... Insyaallah mak, hajat mak akan tercapai juak satu hari kelak. Sabar mak, aku pun maok juak mak... Apa kan daya ku mak, yang dijanjikan oleh Nya lom tiba mak. Ada ya kelak... Take care k mak, jaga dirik. Insyaallah mak, akan ku balas jasa kitak selagik aku termampu.

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line