GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Friday, November 5, 2010

Tersengih-sengih Jer!

Assalamualaikum all...

Wah... hehehehehe heheheehehhe heheheheh, sengih2 jer keje aku ari nih. Wahahaha pastu gelak2. Bukan apa bah... terkenang ku kesah aku bertengkar ngan pakcik lam tepon. Wei, betul2 pakcik rupe2nya... n lebih haru, beliau (pakcik tersebut yer) adalah bapak kawan aku sendirik. Adoi yay! malu nya.. kantoi n macam2 lagi dh... dui, mujur aku x kapel ngan anaknya, cuma berkawan kalau x? adeh lagi lah sadis. Hahahahahaha! Ada pengajaran nya nie... nanti aku g tau.

2ndly, aku x g keje ri ni, konon2 aku sakit. Ambik MC, bukan aku yg nak, p doc yg bagi tau... aku tak nak p doc kata, ambik la ambik, awak perlukannya. hehehe Yang sedihnya, hasil dari pemeriksaan pagi td, aku d sahkan berpotensi nak ada kecing manis. Aku rasa effect kot aku layan chewing gum. Perut aku kan kosong, sumpah air aku tak minum g( p aku tipu doc, cakap aku minum plain water jer) heheheheh tau tak? paras gula aku 6.8 mati, tinggi. Kene control lagi, blood aku normal, cuma 130/80. Nak tau tak pa rahsianya??? cukup tdo n jangan makan nasik sangat. heheheheheh... Its ok, aku cume perlu usaha lagi utk cntrl diet aku. Aku xnak kaki aku ilang der, xnak tgn kudung der!

3rdly, aku sonon giler dapat tdo kol 2.30pm td. Korang ader tak rase sonok tdo d siang ari? aku sonok sgt2, pasal apa? org len keje aku tdo tarik selimut coz ari ujan. X sia2 aku MC!

Ke-4, aku pas shopping sakan beli baju. 7 pasang. Macam kaya kan? hahahahah bj murah je la. Semuanya menyerlahkan perut ku yg bulat terkedan n seksi ker? Yaks! hahaha tapi tu la perut aku, mcm org pregnant 6 bulan, p yg ada lemak2 yg tebal. Ehhh... korang tak tau ker aku gemok??? hahahahah skrg ni dah tau lah kan.X leh susut la perut tu, so kalau org tego, anggap jer aku pregnant. P aku cuma berani pakai baju mcm tu bila aku berada d luar wilayah jajahan ku. Coz apa? coz org tak kenai aku la der... So anggaplah diri tu ibu yg berseri2.. wei bukan kepingin nak beranak tau belaki... saje utk cover. hahahhahaha no lah, aku kan jujur, aku g tau je perut aku buncit...

Pssstt nak tau tak cite kes aku kene tahan JPJ dulu? xnak tau ke? xnak tau aku tak kire, aku nak citer gak. Mcm ini, tersebut lah kesah satu hari tu. Aku ngan auntie aku nak kuar beli minyak kete, kira lam 7.30 mlm ar. Kalau x silap, aku pakai bj tdo kelawar waktu tu? tau ke, ukan baju batman atau keluang man, p baju tdo yg d jual kat mana2 arked yg kelebar macam kelawar yg berharga RM 10/pasang je... tu yg plg low kualiti fabricnya p yg penting puan2, kita selesa ye. Ehhh cite pasal baju tdo pulak dh. Ok2, mcm ni, aku kan skema org nya, (yeker) aku pakai safety belt tau. Mujur gak pakai, kat depan tu org JPJ buat road block... so aku pun pelahankan kenderaan.. wah encem2 abg jpj nie, org baru nampak ( poret x? org baru pun aku tauk oi). hehehhe aku pun sedekahkan senyuman aku yang plg manis... gatal kan? hahahaha...laaa ingat leh lepas, p aku kena tahan la pulak, so aku turunkan cermin kete tu, n mamat JPJ tu cakap kat aku,

JPJ BOY : Cik, cik x yah pakai safety belt tu..

Dyana : AAAAA... kenak? Apahal? (ngan muka panik n pelik, apahal ngan JPJ tok?)

JPJ BOY : Cik, Cik kan mengandung. xpe d bolehkan x pakai kalau x selesa.

Dyana : OOO yaka? Xda lah aku mengandung, PERUT KU BONCET jak! (hahhahaahah kelas sik? pengakuan berani mati kan? hahaha)

Dan JPJ BOy pun terkejut, n menoleh ke arah rakan2nya... JPJ Boy malu ker? hhahaha malu ngan jawapan selamba akau kan? Auntie ku madah ngok juak kau tok, malu dah jpj boy ya... selamba lagik jawab cam ya. Hahahahahah.

Aihhh... cuba tak org pk, pa kenak mengenak aku beli baju kakya leh ku cita pasal JPJ Boy? Pasal perut aku la, aku bangga n dapat nerimak sapa dirik aku bh.. apa adanya bah aku tok. Riak kah aku?

erm... Last sekali, aku sengih2 sebab ada org ingat aku.. Tak org asa nya suka aku ka? wpun nya lepak ngan geng2 nya, p nya tetap msg aku? tak org asa??? hehehehhe PERASAN TAHAP DEWA GABAN KESATRIA BAJU HITAM jak aku kan? hahahaha INSTINCT tu der! Esok ari aku ngan kawan2 ku nak p KK SABAH... 3 dara pingitan p bercuti tau. heheheh Semua single2, semua lawa2 kecuali aku.Aku comel cam teddy bear je. Yang lain serius wa cakap, memang cantek! Nak jugak diarang kawan ngan aku kan? mb sebab aku cam teddy bear kot. Thanks ya girls! love u 2... BFF!

Owh moral bagi cita aku yang pertama tek (hampir2 lupak ku eh), jangan fikir negative n bila jawab tepon ya mesti kekalkan bidi bahasa n kesabaran. nei tauk kita tercakap ngan bakal bapak or mak mentua ka... sapa tauk nak. (jgn samakan kes aku ok) atau pun silap2 kita telah dikenakan oleh kawan kita mcm kat rancangan catsfm ya ... AGIK ASA KO! atau Terkena PANGGILAN HANGIT ka? hahahhaha.

Beware, anyway to my fren FAZROL, thanks ahhh sebab faham ngan situasi kmk n mintak maaf menar2 ngan pak ktk ehh... xda niat nak mencarut. Ampunkan sy penunggu gua... ehhh sesat skrip ya. Wa chow lu k... nak packing baju lok.

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line