GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Wednesday, November 17, 2010

Sayup-sayup Kedengaran

Assalamualaikum,

Selamat pagi n slamat subuh tok? hehehehhehe....Sayup-sayup jak kedengaran takbir raya kat area aku tok. Dui.... Jauh lalu rasanya. Walaupun Raya Qorban di sitok xlah disambut semeriah ari raya aidilfitri p terasa juak aie kejauhan dari Family. Mesti tak org pelik nak? Apalah ku polah semalam2 sampei aku leh tersedar, almaklumlah sapa yg kenal aku dengan dekat dah tauk gilak aku jenis liat bangun pagi. Ku kak begayut, p ukan begayut d pokok la. Mun mlm2 ari ku begayut d poko, ya dah pelik dah ya.Ya dah kategori spesies kak Ponti. heheheheh

Macam beysa mun subuh tok, terdengar la kita lolongan asuk. Apa ndak ka ditangga nya owh? Nangga Iblis Setan berekot kali. Aku nahan asa jak la. Takut ku bah. Dah masuk waktu Subuh dah tok. P mata aku sik juak maok tdo. apa kah? Walhal d opis kan main ku kepak. Nei juak dapat d pejal mata ku nak tdo mun dah x maok tdo tol sik? Mun ku di Miri, mesti ku gik tido tok. P yang bestnya, bangun pagi semua ada. Makanan pun ada juak... Nyaman kali menu sidak di Miri. Aku? Air kosong jak ada. Nak molah rendang ka sambal sate ka aku sekda bahan. Sik sempat nak berbeli-beli macam orang lain. Gago terperok d opis jak aku.

K lah, ku nak ambik kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya aidiladha. Hari raya tok boh malar ngenang makan or open house ajak. P kenang2 lah pengorbanan ya. Macam aku lah kiranya berkorban sik balit kampung sebab aku ada meeting awal pagi keesokan harinya walaupun ri Khamis ku leh jak sik turun keja coz consider travelling day tek nak. P aku berkorban demi jabatan lah kiranya tek. Ehhh... boh madah ku sik ikhlas, Ikhlas ku oiii. P apalah gilak nak mun nak dibanding ngan dak tentera-tentera tok, dak polis2, doktor2, MA di hospital, dak Pilot2, Pramugari (aih masuk juak ka?) dak technician, chargeman, n dak Customer Service n mana lah yang sewaktu ngan nya (yang bekerja ikut syif / atas arahan mengejut oleh atasan tok). Agiklah kan? besar pengorbananan nya. G-ya juak ngan dak deejay2 radio yg bertugas untuk menceriakan hari anda kan.

Mun dikenang2... bukan aku sorang ajak yang berkorban. Banyak gik urang lain yang berkorban. Mun tak org asa kitak org banyak bekorban, ada lagik org yang banyak berkorban dari kitak org bahkan ada yang sampei terkorban. Lembu2 dah banyak dah asa ku tumbang n bakal tumbang. Nah, ndak ka besar pengorbanan ya. Bila cakap pasal berkorban tok, harus diingat, bukan nilai yang kita tangga.. tapi kesan dari pengorbanan kita ya. Mudah2an apa yang dikorbankan kita ya, pengorbanan kita ya sik sia-sia kata org. Jangan ibarat melepas batuk di tangga ajak. Jangan jak bekorban nahan mata dari tido semasa-masa nak molah onar udah lah. Yang penting biar kita rasa berbaloi-baloi berkorban n org yang nerimak pengorbanan kita pun merasa betapa berbaloi-baloinya pengorbanan kita. Untuk itu, kita harus selalu memuhasabahkan dirik,ingat2 lah.... mun org dah bait ngan kita jangan kita balas ngan kejahatan. Mun org dah merik madu, jgn kita balas ngan racun. Pada yang berkorban ya, jgn sekadar kata-kata jak, p biarlah diirngi ngan niat n hati yang ikhlas. Kelas sik? ada sik kedak Kuliyah Subuh? hahahahhaha

Mun tak org baca blog aku sambil makan ketupat ka kelupis ka, ayam kfc ka boh lupak ngan aku. sebab waktu tak org baca blog tok aku antara duak, sm ada aku ngah beraya di rumah org mintuk makanan atau gk aktif memproses taik mata. hahahahahhaha... erm pada teman lama ku yang ngan ku begayut sampei ke Subuh tek, thanks banyak2 sebab sentiasa ingat aku, sentiasa rindu ngan aku. Kmk pun rindu juak ngan ktk. P Iboh lah ditanyak rinduk ku speseis nei, cukuplah ktk tauk, yang nama ktk sentiasa di hati kmk. ( <--- nang ada pandei melalut jiwa-jiwa indah oohh?) Thanks sekali lagik coz sudi neman ku malam tok. Lamak juak kita sekda beloyar sampei ke subuh. Semoga esok ari semuanya berjalan ngan lancar hendaknya lah.

K lah, cukup sampei di sitok asa ku, coz bar tinggal sebar duak jak gik tok. Ngantok n dah sa kepak dah ku.  Esok ari mun ku rajin ku post agik entri baru k.

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line