GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Saturday, December 11, 2010

UP (2009) MOVIE



Movie tok kalau tak org tangga giya ajak macam sesuai untuk kanak-kanak ajak kan? P aku, yang boleh jadi mak budak pun layan juak cita animasi tok. Best lalu. Kenak ku asa best, sebab di balik cita yang sik logik ya... ada pengajaran lam cita ya. Bah apa nak logik nya kalau org leh ke hulu ke hilir, meredah belantara, belawan ngan asuk-asuk (anjing-anjing) yang pandei berkakar (bercakap) sambil mengusung rumahnya ngan kuasa belon-belon warna-warni. Pengembaraan seorg laki tua ngan miak yang debab lagik lah cute.

MR. FERGUSON kalau ku sik silap lah ngan RUSSEL si Debab yang cute, star utama lam cita tok. Mr. Fergusson ya seorg lelaki tua atau lebih kacak digelar warga emas. Nya kehilangan isteri nya ELLIE. maybe wife nya ninggal sebab tua lah. Aku sebelum tok penah nangga sigek video clip yang dipolah nembiak IT, makei cita tok sebagai backgroundnya. Kisah CARL FERGUSSON ngan ELLIE. So sweet...p ujungnya sangat lah sedih. bila Ellie meninggal n tinggal lah carl sorang2. Banyak benda and impian nya duak kongsi n mok tunaikan. Tapi sayang ELLIE pergi dulok untuk selama2nya sebelum nya.

MENGEMBARA - pergi ke sigek tempat air terjun tok adalah salah satu impian nya duak. Jadi Carl pun siapkan umahnya ngan memasang belon2 warni-warni.MOTIF??? supaya umah ya dapat terapung & nya dapat mbak rumah ya ke sia sitok. APAHAL? sebab rumah ya lah kenangan nya ngan ELLIE, Separuh hidupnya ada dengan ELLIE di rumah ya. GILA KAN? GILA sebab nya TERLALU CINTAKAN ISTERINYA. Kinek tok tak orang rasa tak org kan jumpa sik orang yang macam ya? Jangan padah sik ada. Ada, tapi hanya pada warga emas ajak. Sebab? sidaknya ikhlas sesama dirik. Masa yang di lalui ya terlalu lama... masa daknya berkongsi hidup ya lamak..suka duka bersama. Kinek tok? ada nang ada... p banyak juak org2 veteran berolah saat waktu senja daknya.

Suka ku nangga life mak n bapak ku. Simple,dak duak sik penah agik melancong sama-sama. Yalah kali sebab duit banyak abis untuk aku abnd adik2 ku. Thanks Mak, Thanks DIDI.. APA IMPIAN AKU? aku teringin mok ada husband yang punya ciri-ciri macam bapak ku. Bait & Penyayang. Bila aku madah macam ya depan mak aku, mak ku madah... INSYAALLAH... sambil tersenyum. Pandei mak milih eh.. Bapak ku simple jak, mak ku pun simple jak. Aku teringin nak mbak dak duak bercuti so aku mesti plan bagus2. Bulan tok sepatutnya aku gi KK makan angin ngan sidak. Tapi, macam nei juak aku nak mbak daknya ke KK kalau kekangan kerja jadi penghalang. Kerja ujung taun makin banyak. Orang lain leh nyaman2 bercuti. Tapi Aku? Terkejar sia terkejar sitok. Tapi bagus juak la.. dapat ku melupak sikit sebanyak problem yang lepas2.

Erm... aku mesti settle satu-satu lok. Next year ku nak ator cuti.. aku nak mbak daknya bercuti. Mun nak bercuti maknanya aku kenak carik duit lebih. Sabar k ain, mak... lak ku atur cuti k.

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line