GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Sunday, October 31, 2010

::AKU MAAFKAN, AKU HALALKAN, & AKU DAH REDHAKAN SEMUANYA::

Assalamualaikum....

Hari tok, actually semalam, aku dah msg nya n aku dah inform kat nya yg aku dah maafkan segala2nya. Harap nya kan bertambah lega n senang hati. mudah-mudahan aku pun mcm ya... lapang lah juak rasa dada lepas dah memaafkan org tok... walaupun aku tauk nya masih menipu aku. Hrmmmm pelik kan, kita dh ikhlas nak memaafkan pun nya maseh juak nya bulak kat aku tentang sesetengah perkara. Well, ya semua pun dah sik penting agik, nya pun dah dengar yg aku dah pun maafkannya.

Biarlah kalau nya mok bulak skalipun, apa yg pasti setelah ku maafkan ku redhakan, hilang lah segala2nya. Ya Allah, buang n hapuskan la segala sisa2 kenangan yg ada, n syukur juak kerana Mu aku terbukak pintu hati memaafkannya n dengan izin Mu jua, nya dapat dgr dr mulut ku sendiri.. Ya pun dah cukup bagus. 

Well dyana! ko mesti kuat n tabahkan hati ko k! jangan sedih2 lagi, jgn bazirkan air mata ko, pintu kebahagiaan dah terlalu hampir. Cukuplah Allah yang jadi pelindung ko, teman ko d dunia tok, n jangan putus asa ngan Nya k. Alangkah bagus kalau aku terus2an bersikap positif macam tok. Insyaallah aku pasti boleh. Tadik pun ko dh dgr dr kata2 nya juak, nya pun mcm sik kesah dah. So ko teruskan hidup ko tanpa berdendam kat sp2 k.  Esok, 1 November n aku akan jd Dyana yang baru... ceria, positif n sik lupak juak Insyaallah mcm yg penah somebody padah kat aku, Berbudi bahasa... aok.. aku cuba. aku cuba untuk kekalkan yg positif, Apa yg dah jadi adalah kehendakNya.. n Nya cuma izinkan sesuatu ya berlaku agar kita cepat2 tersedar dari lena.

Bila mcm2 jadi, kita nampak sapa kawan kita, sapa lawan, sapa keluarga n sapa yg benar2 ikhlas kat kita. Pada aku, nya mungkin xda pilihan pun mok semua tok terjadi. Tapi ahh ntahlah... semua org ada pilhan dan nya pilih untuk mengenali aku untuk menyakiti aku. N aku pilih juak terimaknya apa adanya, walaupun disakiti, aku terimak juak untuk memaafkannya yg ku kira sik semua org sanggup buat. Maybe pada pandangan org terdekat ngan aku, aku bodo sebab memaafkannya... lepas apa yg nya dah buat. Mungkin, p aku buat tok semua sebab aku dh sedia n sik maok lagik. Dats y aku maafkannya.. maafkan n menerimak is two different thing. Afterall, nya sik penah mintak aku terimaknya balit juak. 


" Memaafkan org yang berbuat salah dengan hati yang ikhlas, Insyaallah akan membawa kita ke pintu bahagia. Kebahagiaan pasti ada kalau kita ikhlas, dan dengan memaafkan org yg berbuat salah bermakna kita dah membebaskan diri kita dr jd org yang pendendam"

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line

There was an error in this gadget