GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Monday, March 10, 2008

KADANG KALA...

Kadang kala...
Kite kene melepaskan "sesuatu" itu pergi..
Walaupun pada hati kita, kita terlalu sayang nak melepaskannya..
Namun kita perlu lepaskannya demi kebaikannya...

Kadang kala...
Kite terpaksa menerima sesuatu itu dengan hati terbuka..
walaupun hati kita belum bersedia, masih tertutup dan terkunci rapat...
Namun kita terpaksa menerimanya demi kebaikan...

Kadang kala..
Kite terpaksa melukakan hati insan...
Walaupun kite tak sanggup...
Namun kite terpaksa gak melakukannya dengan harapan hati itu dapat terbuka..

Kadang kala...
Kite terpaksa menjauhkan diri...
Walaupun itu bukan kehendak kita..
Namun kita perlu lakukannya agar, kita dapat temui jawapan sebenarnya..

Kadang kala...
Kite kene relakan diri kita ditipu...
Walaupun kita tak rela...
namun kita perlu relakan diri agar kita dapat bertemu dengan Sang KEBENARAN
*********************************************************************


Walau banyak mana sekalipun kadang kala tue... apa yg kita perlu sentiasa ingat... kita tak leh biarkan ianya kerap berlaku dalam hidup kt. Biarlah "Kadang kala" itu datang jarang2 sekali dalam hidup kita.Dah namenya kadang kala iyer tak.. Tapi kita suka melukakan diri kita dengan membiarkan "Kadang kala" tu bertandang dalam hidup kita...
Walau apa pun... "kadang kala" itu hadir bersebab.. Pada yang tabah... "kadang kala " itu akan jadi TBM (Temporary Bench Mark - budak yg penah buat keje ukur kejuruteraan awam tau nih). Jadi Sejarah, dan jadi ubat bile perlu.
Namun, pada yg kurang tabah?? " Kadang kala" tue tak membawa apa-apa makna selain nasib malang. Hidup ini satu proses... Kite blaja.. kite blaja bende yg tak da dalam Skop pendidikan di Skolah... Benar, benar kata org... KEGAGALAN itu lah ubat... namun, bukan semua harus menerima kegagalan.. bukan semua org layak. Tahniah pada yang GAGAL kerna selepas nie... Insyaallah anda akan berjaya.. Itu pun jika anda temui hikmah kegagalan. KEGAGALAN hadir untuk mengajar kita... mengajar lebih berhati2.. CINTA datang untuk membahagiakan kita... Tapi jangan ditutup HATI kita dengan INDAHnya CINTA... takut ... Takut mata hati jadi buta terus.
Suka aku nak ingatkan... aku tak berniat nak sindir sape2 yer... aku cume berkongsi je. Kalau tak suke takpe.Aku tak mengharapkan anugerah atau ape2.. Pada yg tak suke, anggap je lah ini Coretan sampah ke apa ke.. tak kisahlah... Pada yg membaca tue, aku harap korang dapat lah something.. Memang, memang susah nak faham.. sebab aku nak korang adaptasikan sendiri dengan pemikiran korang... pada sape yg penah kecewa, penah melepaskan, kehilangan mungkin diarang tau.

1 comment:

  1. oo nie ker yg ko baru buat ish ish ish... aaa len mcm jer nie.. ayat dah sedih sedih nie.. nie kang jgn terhun dari control tower udah ler.. psst... carik yg tgi sket. baguih gak puisi nie ehh or nukilan laaa aku pun tak tau nak panggil aper ahahaha. nie pasal ko "frust" laa nie ehh.. hmm sabo laa ek.. mmg biasa mcm tue kalau tak biasa, biasa²kan laa.. org kata lumrah alam tue.. kang esok laa aku tgk lagi blog ko nie hehe kalau ada update laa kalau tarak takper laa

    ReplyDelete

Tudung On-line

There was an error in this gadget