GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Monday, March 10, 2008

Lagi... aku terkenang kembali

Assalamualaikum w.b.t

Sayu sesayu2 nya hati ku ari nie... tak tau lah kenapa. Mungkin kah aku telah melukakan hati banyak pihak? hehehehhehe <--- Tawa dalam sayu nie.mungkin gak disebabkan ujan yang turun dengan lebatnya waktu nie, sampaikan aku kat dalam opis nie terasa tempias ujan. Mungkin di tambah lagi ngan lagu Tailor Made dr Colbie Cailat nie. Ntahlah... yang pastinya... hati aku terbuai ngan lagu nie.. Memang sah lah aku nie... sah mood aku mudah terpengaruh ngan muzik. Muzik is my life. Huahauahuah.Aku rase kan... warga2 pejabat aku nie pun dah bosan aku asyik dengar lagu yang sama.Ntah lah... aku rasa cam matching je lagu nih ngan mood mendung2,& berangin nie.Rase macam aku g zaman koboi2 pulak... Rase mcm tanah gersang zaman koboi tue basah ditimpa ujan. Eceh... heheheheheh. Tp seriuslah... memang inilah perasaan aku waktu nie. Emm.. Sabtu ari tue korang g ngundi tak?Aku first time mengundi.Aku buang undi kat Skolah Menengah lame aku dulu.Tetibe jerk rasa rindu waktu tu. Rindu ngan skolah lame. Teringat lagi aku kat mane aku perhimpunan, kelas aku waktu tingkatan satu - enam bawah, teringat agi makmal sains, fizik, kimia. Ohh rindunya... Emm tak banyak perubahan pada skolah aku tue... yang bertambahnya, landskap ngan mural. HeHehehe teingat lagi aku waktu aku terjatuh kat tangga skolah, macam2 tul, waktu lambat datang skolah, huh... semuanya buat aku terkenang kembali. Nie, teringat lah aku waktu g buang undi tu... aku kan blur, tak tau mcm mane.FYI, aku kene kat saluran 5, no : 3258 (leh beli no 4D )nie. Almaklumlah org first time. aku rasa org len takda nya tersengih2 mcm aku nak g ngundi, dahlah aku simple berabis. pakai sluar slack ngan tshirt itam. serba serbi itam dr tudung sampai ke kaki. selipar je tak itam. Punye lah selebet aku pegi ngundi.Emmm g pun seingat aku takda lak org cakap kene pakai baju batik. huhuhu.. yang aku pelik nie, yg Pompuan tu, (kerani SpR tu, yg bagi kertas oren tu, die duk kat tgh2) yg die tgk aku macam aku tak pakai seluar kenape? Perasan diri lawa lah tu!! Nyampess!! Kalau2 pompuan nie terbaca, len kali kalau taknak senyum dah lah. Wat biase2 je. Jangan la sertakan body language anda yg ko rasa ko macam bagus je. Ish sabar je lah... Aku sedar lah aku tak lawa... tapi aku ada kesedaran wei... Mungkin pada hematnya aku nie makcik duk kampung je kot. Takperlah... mungkin dah fesyen die kot wat muke macam tue.. p Jangan lah die bersikap mcm tue. Aku ok g... aku angin sekejap, kalau terkene org yg sensitif & pemarah amacam? kan kene marah dah.. nasib bek la aku nie bukan org mcm tue.. bukan ape, aku penah lah kene hentam oleh Orang2 yang rasa die HEBAT SANGAT, KAYE SANGAT, BERKUASA SANGAT,.. br turun dr Air Asia dah nak sombong, ingatkan gune Jet Peribadi tadi.Waktu tu aku keje Kupon Teksi.Emm... nanti ada peluang aku akan story tu pun kalau ada yg berminat lah. Tapi apa2 pun, keputusan undi dah keluar kan, kat kawasan kitarang.. BN yang menang. Kita semua dah buat pilihan masing2. So harap korang puas hati lah kan & besar gak harapan aku, kalau calon yg dah menang tue, tunaikanla janji yang ditabur n jalankan tugas dengan sehabis baik. Jangan datang bile perlu undi je... Tapi mesti bersedia untuk bekerja untuk Rakyat... Rakyat rasanya tak keberatan membantu andai perlu tapi jangan buat diri tu tak wujud bila rakyat perlu. Arap aku tak kene ban.. aku cakap yg betul je n rasanya tak melampau.

Wassalam.....

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line