GIFTS & DAYS

GIFTS & DAYS
EVERYDAYS IS A GIFT TO ME

Tuesday, March 11, 2008

SPM RESULT


Esok keputusan SPM kuar (12/03/2008)... mesti yang SPM last year berdebar-debar nih... Especially kazen ku, yg duk tunggu result... Well Arepaile, penantian itu satu penyiksaan & hari yang ditungu-tunggu tiba gak.Wish u have flying colurs k, and all the best to U. Actually, aku pun nervous gak ...heheheh.

Aku nie.... jadi terkenang lah macam mane aku dulu tunggu keputusan SPM. Waktu aku tunggu keputusan dulu, aku kire rapat la kat member aku nih.. slalu gak koling2 n kuar ngan dier. Waktu ambik keputusan pun skali ngan dier. P aku sedar arr aku saper... org cume rapat ngan aku bile perlu jerk. huhuhuhu... Aku rasa kalau die terbaca blog nie, die tau sape dier. Tapi aku tak kisah... pada aku kawan tetap kawan dan aku TIDAK NILAIKAN persahabatan aku ngan jarak masa kami rapat, atau saper slalu kuar ngan aku dier arr kawan aku.Pada aku... selagi dier aku kenal dan ingatan aku ok... die tetap kawan aku... Korang paham tak? Kalau tak paham takper... bende nie tak kuar dalam mane2 exam pun.

Cuma aku nie ade lah satu perangai... Aku mudah CUAK... kalau aku dah rasa diri ku macam org nak tak nak jerk kan, aku tau diri lah... aku takderlah sibuk2 nak tegur atau aper. Sorilah yer kalau korang rasa aku sombong... aku tak sombong cume aku cuak jer. Aku agak korang pun mcm aku kan.... Hahahaha tak pun geli nak kawan ngan haku... Almaklumlah, aku tak sberaper.. Nie jgn ader yg kecik hati pulak ae... aku tak maksudkan saper2... aku cume citer pasal diri aku.Jangan cakap aku Childish plak... aku stori jer... walaupun aku tau korang tak berminat nak tau. Heheheheh...

Aku bukan ape... aku rase takder org nak bace blog aku ni. Yang bace pun aku sorang jerk. Ish... tengok nie... aku dah melalut ke topik lain, walhal aku nak ckp pasal SPM. Emr... korang dulu sure rasa berdebar2 kan waktu SPM kuar? Aku sampai termimpi-mimpi aku gagal. Dah tu, siap ngan slip keputusan sendiri... Aku kan mimpi result aku kuar... jadi pas aku bangun dr lena yang tak indah langsung tue, aku ambik kertas & aku salin keputusan aku yg aku dapat dalam mimpi tuh. Giler kan? Tapi ada gak yg betul.

Ok... seawal kol 10 pagi aku dah ade kat skolah... Arrr semangat tak? Kat skolah kitarang dulu keputusan SPM terpampang kat luar... semua org leh tgk keputusan kiter. Emm kalau gagal malu lah... kalau lulus bangga lah sikit. Alhamdulillah keputusan aku ok.. nak kate cemerlang tu tak lah jugak tapi aku kredit semua subjek teras dan dapat lulus je bg semua subjek elektif. P syukur lah... nasib bek tak gagal. Syukur aku... Sebab kalau ikut keputusan exam peringkat skolah aku cume lulus BM, BI, ngan Pend. Islam... Yang len tu aku gagal ngan jayanya. Ok... korang tengok result korang cari yang lulus atau dapat A kan? Aku lak cari bende nie "9 @ F" puas aku carik... aku tak jumper pun... aik??? Aku pun tertanya-tanya, Sejarah aku maner? Sejarah aku lulus ker?Aku dapat B3.. Yah... dr Ting. 4 aku tak pernah lulus, kalau aku lulus pun.. aku pow cikgu. Suh tambah markah.Hahaha jahat kan?

Tapi.... aku sedikit frust... Subjek Kimia, fizik, add. math ngan IT aku.. satu pun tak nak sangkut kat kredit. Kalau tak dapat gak aku ambik diploma. Tapi takperlah... dah setakat tue aku mampu... dulu malas, tu lah dapat mcm tue jerk. BM aku je dapat A1, tp tgk skrg nie... Bahasa campuran jer nie.Walaupun aku macam merojakkan Bahasa kat sini... namun aku pun ada sensitiviti dalam bahasa nie... cuma utk penulisan kali nie, aku taknak ianya terlalu formal.Emm... aku harap korang akan berpuas hati dengan keputusan SPM yg korang penah dapat n akan dapat esok. Kalau tak puas hati leh cuba lagi... Tapi jangan lah ada yg sanggup bunuh diri, dek kecewa ngan keputusan. Macam tahun2 sudah.. Macam mana budak sewal umur 12 tahun sanggup nak bunh diri hanye kerana gagal UPSR. Kalau tak silap GAGAL Bahasa Melayu jer... Jangan lah yer... PLz lah... kalau2 ader yg memasang CITA-CITA atau MENGANYAM ANGAN-ANGAN untuk bunuh diri tu... Bace Blog aku nie. Ingat, Gagal Skali bukan bermakna gagal selama-lamanya.Ujian dalam kehidupan bukannya terletak pada UPSR,PMR atau SPM.

Bayangkan kalau gagal ujian jer... kene bunuh diri... aku raserlah tak cukup tanah untuk buat kubur, maju bisnes buat keranda. Yerlah... korang kire jer... (aku ambik contoh ujian bertulis JPJ) dalam sehari boleh kire berapa org jer yang lulus UJIAN BERTULIS JPJ - ujian yang kene diambil pas kursus blaja kereta/moto untuk membolehkan latihan praktikal atau, sijil L diperolehi.Moral of the Story.... Jangan pernah Mengalah atau putus asa jika bertemu dengan SANG KEGAGALAN... kerana Kegagalan itu hadir untuk menuntut LEBIH USAHA dari kita untuk berjaya. Betul tak???

No comments:

Post a Comment

Tudung On-line